Gå til innhold

Stivner i korsryggen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er plaget av at de stivner i korsryggen? Hva kan det komme av? Noe som kan gjøre det bedre?

Jeg er bare i uke 20 enda, så håper det ikke blir så mye verre med det første iallefall.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke si sikkert hva det kommer av. Sliter litt med korsryggen selv. er i uke 23, men har i utgangspunktet litt for stor svai i ryggen, så jeg var ikke overrasket over at ryggen ble litt stiv og sår for et par uker siden.

Skal få bestilt meg time til naprapat eller kiropraktor neste uke. Har gått jevnlig til kiropraktor før, og synes det hjelper godt, men nå merker jeg også at musklene i ryggen er litt såre, så da er nok naprapaten tingen.

Skrevet

Jeg sliter også med dette....er bare i uke 14, men hvis jeg sitter stille i ca 30 min eller mer så klarer jeg nesten ikke strekke ut ryggen etterpå. Kjenner det verker spesiellt neders til venstre i ryggen, men også på høyre side.

Er vant til stå og gå heledagen i jobbsamenheng og har også en veldig svai i ryggen.

Håper noen andre som har kommet litt lenger enn oss kan dele sine rygg erfaringer med oss:-)

Hva kan vi gjøre?

Skrevet

Ryggen og bekkenet mitt er også vondt, er 18+6. Fikk kommentarer på jobb i dag at det så ut som jeg hadde vondt i ryggen, og det stemte jo. Stivner også veldig om jeg sitter stille lenge. Merkelig nok får jeg ekstra vondt om jeg ligger på ryggen. Håper virkelig ikke dette er noe som blir værre!

Hva er naprapat egentlig?

Skrevet

Naprapati er en gren utsprunget fra kiropraktikken, hvor det også ses på musklene i samspill med skjelettet, og hvor det ikke bare fokuseres på manipulering av ledd, som er hovedtyngden innen kiropraktikk.

Naprapaten har 5 års utdannelse. Les mer her: http://www.naprapat.org/20/omnaprapati.html

Skrevet

Takk!

Skrevet

Hmm. kan jo være et alternativ å prøve det hvis det blir verre ja! Jeg stivner faktisk etter å ha gått mye, spesielt om jeg går på asfalt! Jeg er også veldig svai i ryggen.. og har ganske mye mage allerede..

Skrevet

Da ville jeg ringt en kiropraktor eller naprapat alt i morgen. Får du nerver i klem i tillegg, kan jeg love deg at du vil kjenne på au! trøsten er at det er rimelig enkelt å knekkes opp igjen.

Jeg skal selv prøve å få time hos naprapat, så jeg har planer om å ringe i morgen og høre om de har erfaring med gravide. Jeg blir nemlig så bussyk for tiden, at jeg ikke orker tanken på å reise hele veien til kiropraktoren min. Litt av en bivirkning i svangerskapet. hehe..

Skrevet

Det har alltid vært kjent at vi gravide damer kan være utsatt for å få bekkenløsning ... Men det finnes også noe som heter *BEKKENLÅSNING*

Er selv rundt uke 28/29/30 ... har mistet tellingen ... !

Poenget er at jeg selv også er plaget av dette - VELDIG !!!

Har nå "krøpet til korset" og bestilt time hos kiropraktor :o)

Skal fikse på dette på torsdag morgen - HURRA :o)

Anbefaler dere andre å gjøre det samme ... hvorfor skal vi gå og lide ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...