Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Han våkner som regel kl 0630, da får han 200-250 ml melk, og kl 1030 får en stor bolle med grøt (150 ml vann+grøtpulver) også litt frukt pure, et halvt beger, Så middag kl 1430-15 og da spiser han et helt glass middag, + et halvt glass pære/mango dessert, så kl 18 får han en bolle med grøt igjen, samme som lunch, så steller vi han og etterpå rett føre senga får han 20-40 ml melk om han vil ha da.... Er dette for mye? Han er straks 9 mnd.... Føler han får for mye, men kan ikke stoppe opp heller, for han blir så fort sulten igjen hvis jeg gir mindre hvert måltid... *lurer fælt* Skal sies at han har nå begynt å være våken fra 14-19, og etter bollen med grøt og stell på kvelden, så SOVER han fra 19 til 0630 da:D:D:D:D
Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Nei, jeg synes det høres ganske passe ut jeg, men ville kanskje prøvd å fordele på det på 5 måltider i stede for 4? Virker jo som om dere har funnet en rutine som fungerer veldig bra egentlig, så det er jo bare å fortsette da så lenge han virker fornøyd og vokser som han skal :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Høres greit ut i forhold til mengde i løpet av dagen, men ville nok hatt flere og hyppigere måltid i stedenfor... Det holder forbrenningen bedre. Barn bør spise hver 3.time frem til de er ganske store (iflg div ernæringseksperter)
Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Takk for svar til dere begge 2!! hmm har prøvd med 3 timer mellom hver, men da blir han så rar hele dagen og det går utover søvnen hans også!! Tenkte feks en gang å gi han brød etter første duppen hans kl halv 10 igjen, men han spiser et par biter og vil ikke ha mer.... Det som er, er at når han våkner kl 0630, blir han alltid trøtt kl 08, da sover han 1,5 time igjen. Så blir han trøtt igjen kl 12, og sover til kl 14... Det er jo perfekt å ha det sånn... Men samtidig ville jeg jo heller hatt det hver 3 time med maten... Har dere forslag til hvordan jeg kan legge det opp hver 3 time da, med mat osv utofra det jeg har skrevet? Ting forandrer seg jo hele tiden også......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå