Strangers out of Blue Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Eksisterer det standard formulerte søknadsskjema for permisjon? Hvor finner jeg dette? Hvilke avtaler må jeg gjøre med arbeidsgiver? Vi jobber som lærere både barnets far og jeg, og har tenkt å reise på en litt lengre ferie under permisjonstiden. Siden terminen er i fellesferien, får jeg ifølge min arbeidsgiver tilbake de tre pålagte permisjonsukene før termin - og dette har vi tenkt å bruke rundt påsketider neste år; barnets far tar pappaperm - og jeg tar min "oppsparte" ferie samtidig. Hvordan skal vi få frem dette, - og har vi lov??
Mamma_til_isabella Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt ned til NAV.For da får du svar på alt du lurer på!Skriv ned en liste.Det gjorde jeg for jeg følte meg helt grønn og ble ikke klokere hverken av å lese på sidene deres eller spørre andre.
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Det finnes et standard skjema ute på NAV sine sider. Men jeg gjorde som Charlotte over her gjorde. Bestilte meg en time hos en saksbehandler hos NAV. Laget meg en liste på forhånd på alt jeg lurte på. Hva man har krav på, hva slags dokumentasjon, o.l. Var til veldig stor hjelp. Står også mye på NAV sine sider, men er ikke alt som er lite lett å forstå.
Strangers out of Blue Skrevet 12. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for svar. Nå har samboer (!) sendt mail til NAV om det er mulig å få en avtale. Da dukker neste "dilemma" opp; hvilke spørsmål bør jeg stille? Dette er mitt første svangerskap, og jeg aner rett og slett ikke hva jeg lurer på eller skal lure på - hvis man kan si det sånn.. Hjelp-hjelp-hjelp
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Bare husk at nå har Regjeringen vedtatt at fedrekvoten er 10 uker i stedet for 6 uker som det har vært tidligere. Og de ukene du tar ut ferie i lpet av din permisjon forlenger jo permisjonen tilsvarende, men om du tar ut ferie når far har perm vil ikke forlenge permisjonen. Da har du bare vanlig ferie siden du egentlig skal jobbe
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Her kan du lese om foreldrepenger ved fødsel http://www.nav.no/page?id=328 Og på høyresiden på den siden der finner du skjemaet "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" som skal fylles ut
huldra1982 Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Ettersom jeg kan se på NAV sine nettsider, så er ikke 10 uker fedrekvote vedtatt enda? Der står det fortsatt 6 uker, og den nettsida er oppdatert 14.01.09. Så da må vi vel forholde oss til det?
endelig mamma:) Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Hallo Snakket med nav angående dette med permisjon i forhold til lærere, og de var ikke helt sikker. Ble verre med en gang en hadde begynt den fastlåste ferien, før permisjonen begynte. Men sånn som jeg har forstått det, så får en ikke igjen avspaseringsdagene som er f.eks i august om en er i permisjon da. men de 4 ukene + 1 dag med ferie som er fastlåst i juli, de får man igjen på slutten av permisjonen om man ønsker å ta det da. Jeg vil ha en feriedag, før jeg går ut med permisjon, så jeg tar altså de fire ukene med ferie igjen etter permisjonsukene mine er gått ut. Det kan nok du og gjøre, og da ta de samtidig som barnefar tar pappapermisjon, slik at dere kan ha "fri" samtidig. Vet ikke om dette var litt oppklarende for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå