Gå til innhold

Da er jeg på vei over "min" magiske grense :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de fleste har halvveis eller 100 dager igjen som sine "jippi" tråder, men for meg er det disse dagene her som er mitt "jippe-endelig!" første mål.

Jeg går nå i mine 24 svangerskapsuke, er vel 23+2 tror jeg. I uke 24 går man over en grense, grensen fra hvor de evt vil prøve å stoppe rier dersom de starter nå, grensen for om de vil prøve å redde livet til babyen min om hun blir født, eller ikke engang gjøre et forsøk, grensen mellom hva som vil bli kalt for en abort og en fødsel. Denne uken har av en eller annen grunn alltid vært en av de viktigste for meg i mine 4 svangerskap, fordi det fra nå av vil være en liten sjangse for at babyen min vil overleve en fødsel, og denne sjangsen vil bare øke og øke for hver uke som går. Synes det er så godt å tenke på jeg :-)

Flere som har uke 24 som sin spesielle markering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også hatt uke 24 som en milepæle i mine 4 svangerskap :)

Godt å tenke på att de kan prøve å redde de om man skulle være så uheldig att det starter fortidlig :)

Jeg er nå kommet til uke 27 +1 så er snart over i 3 termin :) så syns jeg plutselig ukene bare flyr :)

Skrevet

Ja tiden går veldig fort. Akkurat nå er jeg i en fase hvor den har gått litt sakte, men fram til uke 21-22 fløy den nesten litt for fort synes jeg, deilig at det har roet seg litt nå :-)

Artig å se at flere deler tankegangen min :-)

Skrevet

Tenker det samme som deg!

Tirsdag er min magiske grense! :-)

Skrevet

:) ja rart hvor lange eller korte de ukene kan virke :)

Nå som det begynner å bli sol å finere vær ute syns jeg ukene går mye kjappere :) Gleder meg til å bli ferdig men på en annen måte tenker jeg herregud nå kommer snart nr 4 hehe

Her er minste gutten bare 10 måneder ( faktisk i dag :) ) så sikkert litt derfor også , syns liksom han er så liten ennå hehe

Hvor gamle er dine barn ?

Skrevet

Ja, jeg tenker også slik, men mente å huske det var uke 26 fra forrige sv.skap... Greit å få det oppklart allerede nå da! Er i min 21 uke :)

Skrevet

Min minste gutt er nok litt eldre ja, han rekker å bli 2 år og 2 mnd før vesla kommer, er 22 mnd nå. Eldstegutten er 6,5 år og mellomstegutten er 4,5 år. Hvor gammel er dine to eldste da?

Skrevet

Ja, det er også en milepæl. Men jeg har mange jeg da. Hehe:)

I morgen er jeg f.eks. 100 dager igjen bare. da er det en fin milepæl. Og så er over i tredje trimester en fin milepæl:)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

GRATULERER, så morro...ja ukene flyr...jeg syntes det går kjempefort detta herre:) Jeg tenker akkurat det samme som deg Alva. Jeg har uke 12 og uke 24 som har vært mine viktigeste minepæler gjennom mine svangerskap:)

Håper du hadde det fint med besøket i påsken. Her har det vært full rulle. Før jeg visst ordet av det fant jeg ikke tilbake til innlegget jeg hadde skrevet til deg...hehehe...

Skrevet

Ja, vi hadde det kjempekoselig, var jo mamma og lillebror på 10 år, så ikke de mest anstrengende gjestene å ha på besøk akkurat :-) I går tok mannen med seg ungene til hytten til svigers og var borte til i ettermiddag i dag, så det var deilig å få hvile litt etterpå.

Håper dere også koste dere!

Skrevet

de to eldste her er litt eldre enn dine :) Eldste gutten blir snart 10 og jenta blir snart 6 ig skal begynne på skolen ;) så det er bare mellom de to minste det blir tett her :)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ååå..det hørtes koselig ut ja:) Har stresset litt vi da...Har veldg vondt i rompa nå kjenner jeg. Skal slappe av fremover nå:) Men vi har jo kosa oss masse...Nå sitter jeg i godstolen og venter på at mannen kommer fra bensinstasjonen med smågodt...mmmm...Så skal vi se film og bare slappe av resten av kvelden:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...