Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Vi har egentlig planer om det. Er i fødselspermisjon nå, men har mistet jobben. Har fått et 2 måneders vikariat når permisjonen er over. Har tenkt å starte prøvingen når minsten blir 1 år. Dagpenger gjelder jo som foreldrepengegrunnlag, så noe foreldrepenger vil jeg jo få. Har regnet litt på det, og det skal nok gå greit økonomisk. Forhåpentligvis dukker det opp flere vikariater i løpet av høsten. Er det veldig kortenkt og dumt av oss? Har veldig lyst til å prøve på to tette nå. Er vanskelig å få ny fast jobb for meg nå uansett.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Hvis dere har regnet på det og ser at det går økonomisk så syntes jeg ikke det er korttenkt og dumt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 jeg ble planlagt gravid da jeg var arbeidsledig,fikk mer penger i fødsels penger enn dagpenger av en merkelig grunn!For oss gikk det veldig bra økonomisk,og jeg fikk være 1 år lengre hjemme siden dagepengene varte 1 år etter permisjonen var ferdig:)
Guttemamma75 Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Er du sikker på at du vil få dagpenger da? Sjekk nå det først før du planlegger å bli gravid da det stilles en god del krav for å få dagpenger.. Sakset fra www.nav.no Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 105 384 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 210 768 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene Er reell arbeidssøker. Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. Bor eller oppholder deg i landet. Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. Husk at foreldrepenger IKKE gir grunnlag for dagpenger, det er det kun ARBEIDSINNTEKT som gjør - men om du har grunnlag for dagpenger utenom foreldrepengene kan foreldrepengene brukes for å gjøre grunnlaget høyere..... Hvorvidt det er dumt eller ei er det jo bare dere som kan svare på - men jeg ville lagt inn i regnestykket økonomien dere vil få fra dagpenger da dagpengene jo bare er ca 63% av lønna.. Om du har krav på dagpenger og dere kan leve på den lønna så er det jo bare å kjøre på... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Dag penger er inntekt, jeg tenker også på å gjøre det sånn da jeg er arbeidsledig:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Hvis du skulle fortsette å være arbeidsledig i 20 år, skal du ikke få flere barn da? Nei, jeg syns absolutt du skal prøve å bli gravid!! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Vi kommer nok til å starte prøving som planlagt:) Men skal undersøke mer med nav slik at vi er forberedt og kan planlegge det økonomiske. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå