Gå til innhold

dere som retter håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkuart kjøpt rettetang, må jeg bruke noen produkter i tillegg? skal ikke bare bruke den hver dag, bare når jeg skal ut, hadde tenkt å bruke hårskum i fuktig hår, så tørke det, deretter rettetang og avsluttemed hårspray? blir det veldig slitt uten og bruke noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed av min frisør å ikke bruke noen produkter før jeg brukte rettetanga,hvorfor husker jeg ikke nå.

jeg vasker det,føner det,retter det og bruker evnt spray...

men nå er håret mitt godt kuret,så det kan kanskje være grunnen til at det er lett å "jobbe med"

og jeg har egentlig veldig tykt og tørt hår.

men jeg gjør ikke dette så ofte da, bare om det er noe spesielt jeg skal.

Gjest MariRari
Skrevet

Ikke bruk hårskum. Du må bruke et produkt du kjøper hos frisøren som er ment for å rette ut håret. De finnes som både kremer og sprayer. På den måten er det mye enklere å få godt resultat, og sjansen for å ødelegge håret er mindre.

Når du er ferdig med rettingen kan du gjerne style med finishingprodukter og hårspray. En viktig ting når man retter er å ikke ta i håret som nettopp har vært i tangen før det er kaldt, hvis man gjør det ødelegger man resultatet.

Enjoy, hilsen en med lang erfaring:)

Skrevet

Jeg har stort sett i et varmebeskyttelses produkt. Har litt ulike typer, ikke funnet en favoritt enda.. Jeg retter håret gankse ofte, så prøver å unngå at det sliter så altfor mye unødig ialllefall.

Ikke ha i vanlig hårskum før du bruker tangen. Det legger seg på tangen og kan også skade håret.

Etter glattingen kan du ha i hva du vil ;)

Skrevet

jeg er den som retter håret hver gang d blir vasket, så og si hver dag.... Og d kan fort bli elektrisk, så en krem eller spary som beskytter mot varmebehandling er bra å bruke. Finere resultat blir d også. Men bruk ikke for mye så håret blir klissete og "svir" seg fast i rettetanga og håret.

og for gudsskyld ikke bruk hårskum før du sletter d!!!!!

Bruk en beskyttende krem eller spray gjerne før du føner d tørt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...