Gå til innhold

Hvordan har dere det på hyttetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skikkelig primitivt uten vann strøm og alle de tingene der?

Eller er det like komfortabelt som hjemme,med komfyr,kjøleskap,dusj og alt det der?

Er hytta langt i skauen,på fjellet,ved sjøen?

Fortell... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for og si det sånn,det er bedre standar på hytta enn i huset... to år gammel hytte med masse plass, og husstandard, med flere bad, badstu osv... kan kjøre nesten helt opp, en liten bakke bakke bare å gå.. den er på fjellet..#lengter tilbake#

Skrevet

Men hvorfor ha bedre standar på hytta,enn hjemme?

Hørtes ut som en bra hytte dere har :)

Hvor stor er den?

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vi har til nå hatt en skikkelig primitiv hytte. Peis og gassovner, parafinlamper og det som hører med. Har solcellepanel da. Utedo og brønn.

Nå blir det innlagt strøm i deler av hytten, tørrklosett og dusj, men fremdeles primitivt. Bare den nye delen av hytten (bad og do) blir "moderne":

Ingen tv, bare radio :-)

Hytta ligger laaangt oppå fjellet, langt borte fra alle andre... Trives best sånn :-)

Skrevet

vi har ikke hytte da, men barndomshjemmet til mamma!:D der er det jo strøm, innlagt vann (ikke varmtvann, men det kommer), komposttoalett og sjarmerende oppusset av selvlærte "snekkere" i familien!;) masse gamle ting fra da mamma var lita, så stemninga henger jo veldig igjen i veggene! der trives jeg skikkelig;)

synes nesten det må være litt "shabby" på hytta! men da fordi det er det som får meg i skikkelig hyttestemning! er så godt å komme dit til den litt tunge lufta, få lufta litt ut og fyrt i peisen og pakket ut alle godsakerne man har med seg!:)

men ser for meg at det er veldig stas å ha ei hytte med litt bra standard!;)

Skrevet

har ett gammelt hus, som vi alltid fikser opp på, hytta er helt ny, så da kjørte vi jo på med alt...den er nesten 300 kvm, hehe, litt håpløst... men ser absolutt sjarmen i primitiv hytte og, er det vi er oppvokst med.. svart hvitt tv og radio... kan fort bli til at man gjør det samme som hjemme ellers...

Skrevet

Skikkelig primitivt hos oss. Vi har hverken strøm, vann, kloak eller vei helt frem. Det er bare vedfyring og solsellepanel, utedo og to gassbluss til matlagingen. Kjempekoslig og på tross av at vi må gå den siste biten tar det bare en drøy time fra dør til dør. Om vi vil kan vi til og med dra på dagsturer.

Hytta ligger ved et tjern i skogen med gangavstand eller 10 min i bil til snaufjellet.

Skrevet

Kan vell si hvordan vi har det:

Har to familie hytter vi veksle mellom.

Den ene er uten strøm og vann,med utedo og gass/ved fyring.

Ca 5km fra hovedveien.

Hytta ligger på en halvøy med fiskevann rundt.

Den andre er et bolighus fra 1980 tallet.

Ligger idyllisk til på en fraflyttet plass ved sjøen.

Der er det strøm,vann,tv og nesten som hjemme.

Kan kjøre helt fram med bil om sommer,og med scooter eller ski på vintertid.

Klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av hyttene jeg liker best å være på,kan sikkert ikke lage en slik avstemning,men sliter virkelig med å bestemme meg om jeg må velge hvilke av hyttene vi skal dra på.... :)

Skrevet

Hytta er på fjellet, i ei hyttegrend nær fjellheim, vann og skianlegg.

Hytta er 3 år, fullt utstyrt med alt man trenger (eks.tørketrommel,oppvaskmaskin, tv med flere kanaler, internett), flere soverom, bad, med badstu, og steamdusj. Hytta er ikke altfor stor 120 kvm, så man beholder den intime hyttefølelsen synes jeg, selvom moderne stil.

Vi kan kjøre helt til døra.

Nå driver svigermor hyttefirma, sånn at dette er ei hytte med full standard for å ha med kunder på visning etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...