Gå til innhold

Hvor ofte ligger barnet/barna borte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på hvor ofte dere har barnepike til barnet/barna deres?? Enten fordi dere skal ut på noe, eller rett og slett fordi f.eks besteforeldre gjerne har lyst til å ha besøk, eller barnet/barna gjerne vil..

Vi har sjelden behov for barnepass,men det hender barnet vårt ligger over hos besteforeldrene bare for "moro skyld"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del varierer det veldig. noen ganger skjer det mer og vi har ungene hos besteforeldrene...andre ganger kan det gå tre måneder før de sover der:)

Men det er helt klart at det er best å ha de hjemme!!!:)

Men noen ganger er det godt å komme ut og da syns jeg ikke noe om å sitteå se på klokka for at det ikke skal bli så sent for barnevakten..

Skrevet

*sukk*

altfor sjeldent.... ;) missforstå meg rett her;) borta bra, men hjemme best.. MEN.... når det er kanskje en gang i halvåret da... ja... hadde vært godt med litt mer "fri" innimellom ja...

(min sønn sover jo hos pappan annenhver helg, men regner ikke det som sove borte slik sett, har da heller ikke "fri" siden da jobber jeg hele helgen)

Skrevet

Sønnen min er 3 år og kanskje sovet borte en gang i året

Signerer toppris jeg...Hadde vært godt med litt "barnefri" en gang i blandt...spesiellt nå når jeg er gravid og begynner å bli godt sliten og ingen avlastning. ( er alene om ungene og gutten er aldri hos far)

Men er selvsagt godt å ha han her og da :)

Skrevet

Det kan snart bli etpar netter i mnd hos oss. Mormor og morfar spør ofte om å få passe og/eller ha henne på overnatting, og det er aldri noe problem å få barnepass dersom vi skal finne på noe uten ungen an gang i blant.

Skrevet

Det varierer veldig, men kanskje 1-2 ganger i måneden. Da sover hun hos noen av bestforeldrene i helgen. De vil veldig gjerne ha henne, så det hender hun er der en natt selv om vi ikke har spesielle planer også. De er spesielt opptatt av at jeg skal ha litt "fri" nå når jeg går gravid.

Hender noen av dem henter i bhg og er her hjemme hos oss sammen med henne utover kvelden hvis vi skal noe en ettermiddag/kveld i hverdagen.

Skrevet

Kanskje en gang i året hvis vi er heldige.. hehe.. Nei det er sjelden desverre.. Jeg har langt ifra behov for ofte barnevakt.., men hadde vært deilig og hatt barnevakt kanskje litt oftere.. Mini er 3.4 år og nå er det vel godt over halvannet år siden jeg hadde barnevakt til han.. =)

Skrevet

1-2 ganger i året i snitt. Har 3 barn, så er ikke alltid å lett å finne noen som vil passe alle, og regner ikke med det blir enklere med 4 barn heller ;-)

Skrevet

Har tydeligvis et luksusproblem vi da. Her må vi stadig si nei til familie som vil låne knotten. Han er veldig hjemmekjær(heldigvis) og sover borte kanskje 5-6 ganger i året. Disse gangene er stort sett hans eget ønske.

Kan hende at det blir mer nå når det kommer baby i hus, han gruer seg til babygråt sier han:)

Skrevet

hun er 10 mnd og har sovet borte 3 ganger til nå.

Skrevet

hm.. er over et år siden vi hadde barnefri, og da gikk vi ut, sov på hotell en natt. Det var vel to år før der igjen forige gangen vi hadde barnefri..

Men eldste jenta sover hos besteforeldrene av og til, men da har vi minste jenta hos oss, så det er veeeeeeldig sjeldent vi har alle barna borte.

Eldste jenta (er 5/6 år) skal kanskje åpå liggebesøk hos en vennine i natt da (første gangen) så det blir jo mer og mer at hun sover borte.

Minste jenta har faktisk ikke vert borte fra oss en eneste natt enda (jo den ene natten for over ett år siden, men da var de her hjemme og sov, med besteforeldrene som barnevakt) hun blir to i juni.

I juni kommer det en ny baby i hus, og det vil vel bli år og dag til vi har en natt med HELT barnefri, hvor alle barna er hos besteforeldrene eller lignende. Jeg har et bonusbarn også, så det vil jo bli 4 barn her i huset, så det er liksom som regel alltid minst ett av barna som er hjemme med oss.

Men vi føler det er "ferie" å ha kun ett barn hjemme også da, er stoor forskjell på det, og fullt hus;)

Dessuten er det deilig for ungene å få være hos bestemor og bestefar aleine, (eller hos mamma og pappa aleine, for hun minste nå da) så slipper de å dele på oppmerksomheten. Deilig for de voksne også det, å kunne vie hele sin oppmerksomhet på ett barn en dag eller to:)))

Men "fritid"????? hva er det?????

Vi lever lenge på en natt fri, vi gleder oss til neste gang vi skal ta oss fri en natt (og sove på hotell og gå på konsert eller show eller ettellerant) selv om det blir over ett år til neste gang rekner vi med :P

Skrevet

Snuppa er 2,3 måneder, og har sovet borte 1 natt. Da var hun 14 måneder. Liker best å ha ho hjemme jeg da, og besteforeldrene er ikke noe int i å ha ho på natta. Skjønner de godt, deilig å sove lenge da...

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

her sover jenta på 5 hos besteforeldrene gjennomsnitt 1-2 ganger i uken. de er nærmeste nabo så hun springer litt fram og tilbake som hun vil. de gangene hun sover der fordi vi skal noe er rundt 3-4 ganger i halvåret.

Skrevet

sønnen vår på 20 mnd sover hos besteforeldrene 2-3 ganger i mnd, ikke fordi vi skal noe, men fordi de savner han....

Vi har spurt om barnepass i helg for 2mnd siden da vi skulle på hotelltur!!

Ellers legger vi planene våre til de gangene de spør om å få "låne" han!!!

Skrevet

Ser det er stor forskjell på dere. Vi har ei datter på 2 år, og det er det eneste barnebarnet til svigerforeldrene mine. De elsker å få lov til å ha henne på besøk, så her kan det være fra 1 til 3 ganger i måneden. Jeg får som regel dårlig samvittighet hver gang jeg drar fra henne, syns hun kanskje ligger mye borte... Men hun syns jo det er så moro å være der, og sier bare hadet når vi skal dra. Å jeg er fremdeles hjemmeværende med henne, så vi er stort sett sammen hele døgnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...