vimsesvimsen Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Heisann! Vi har gitt gutten vår på 6 mndr grøt på formiddagen i to uker nå. Begynte så smått med smaksporsjoner, nå spiser han ca en halv porsjon. Når kan man begynne med grøt på kvelden? Bør han spise en full porsjon om dagen først? Prøvde å gi han litt på kvelden en gang, og da blei det hyl og skrik på natta. =( Var kanskje for tidlig?
AO3 Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg vet ikke, jeg er på samme stadium som deg - har gitt en gutt på seks mnd grøt i ca en uke nå. Jeg lurer på en ting - hvor mye er en porsjon? Her er det bare såvidt noe kommer innabords i det hele tatt. Vi er forresten ikke så nøye på dette med når på døgnet han får grøt - vi gir ham ofte grøten på kveldstid, og det har ikke blitt noen problemer på natta foreløbig.
vimsesvimsen Skrevet 11. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2009 Neimen! Tror vi hang en del inne på bli-gravid ei stund! En porsjon er visst 25 gram grøt. Målte det opp i dag, og da så det ut til at han spiste ca halvparten.
Lillepusen-78 Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 I heftet om spedbarnsernæring som jeg fikk på helsestasjonen står det at man kan starte med nytt måltid når et har blitt en vane, og deretter øke porsjonene.... Min gutt (6,5 mnd) spiser feks ikke så mye middag, men vi har likevel begynt med litt grøt på morgenen. Så øker vi "dosene" i hans tempo. Tassen vår fikk grøt på formiddagen i et par uker før vi flyttet dette måltidet til kvelden. Han får grøt kl 18, deretter kveldsstell, og så ammer jeg rundt kl 19. Skulle jo ikke tro gutten din ville reagere på kvelden dersom han ikke har hatt ubehag på formiddagen? Kan det være at han fikk grøten så kort tid før legging at han har vært ubehagelig mett? En porsjon grøt er 0,75 dl.
AO3 Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 løven-81: Ja, jeg tror det stemmer, jeg husker nicket ditt. Artig med disse man har "fulgt" hele veien - det er ei jeg har "fulgt" helt fra et av "snart-klar"-forumene (husker ikke helt hva det het inne på bim).
vimsesvimsen Skrevet 12. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2009 Ja, tror du har rett i at det ble litt for nært leggetid sist gang. Han var kanskje ubehagelig mett. Skal prøve å etterhvert flytte måltidet til kvelden. Akkurat nå er han forkjølet, så matlysten er heller dårlig, så tror vi må vente litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå