Gå til innhold

Når slutter dere å gi barna melk på flaske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke.

stumpen her får enda, før han legger seg.

16 mnd.

Skrevet

Nr 1 sluttet da hun var omtrent tre og nr 2 da hun var omtrent et år. For å gjøre det enkelt lot vi begge slutte på samme dag.

Skrevet

Rundt ett år, fordi da slutta vi med mme og ikke ville varme kumelk å ha på flasken. Samt at jeg ville avvenne han, så han ikke ble 2-3 år og ikke ville sove uten........

Skrevet

Han sluttet av seg selv rett før han fylte 2 år. ( syns det var litt trist for det var så koselig å ha han godt krøllet sammen på fanget mens han koste seg med flaska.... Men vi fant fort en annen hyggelig rutine da.)

Skrevet

Lille her blir 13 måneder i slutten av april, og ho slutta for godt over en måned siden, kanskje 2.. Da ho var elleve måneder gkk vi gravdvis over til vanlig aventkopp, og melk sammen med kveldsmaten. Da ho var 12 måneder fikk ho vanlig melk.

Skrevet

Ammet mine. Kumelk fikk de fra kopp.

Skrevet

Linus er under avvenning nå, eller dvs. vi glemmer flaska noen dager, og plutselig kommer det en dag som den er veldig praktisk :-)

Han er forresten litt over 10 mnd. Har slutta til ca samme tid med de andre 4 barna også.

Skrevet

Når de er ett år og kan drikke vanlig melk av tutkopp.

Skrevet

Gutten min er to år og synes fremdeles det er veldig kos med flaske. Er ikke så ofte han får, da. Han får heller litt lunken kumelk i kopp. Men vi tyr til flasken hvis det er vanskelig å få i ham væske, f.eks. når han er syk.

Skrevet

Ja det var vel det jeg tenkte også, at nå som han nærmer seg året og vi så smått har begynt å introdusere litt kumelk så bør vel flaske etterhvert forsvinne sammen med mme.

Selv om han elsker flaska og det er kjempekos med han krøllet oppi fanget mitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...