Gå til innhold

Dere som har 2 år mellom barna deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei litta jente på snart 7 mnd, og vi snakker om en til, evt å prøve fra august av eller noe rundt der, da er snuppa straks 1 år.

Åssen er det å ha 2 så tette?:)

Jeg vil gjerne at de skal ha stor glede av hverandre, bli på en måte "ferdig" med de jeg skal ha også få tilbake litt av livet etter det.

Ikke noe stygt ment i det hele tatt=)

Lurer litt på åssen utfordringer som venter meg da.

Setter kjempe stor pris på svar fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 21mnd mellom våre to. Nå er yngste bare 6uker så jeg har ikke så veldig mye erfaring ennå. Men hittil har ihvertfall det hele gått strålende.

Skrevet

jeg har akkurat to år mellom mine, og det er veldig greit. De er nå 2,5 og 4,5 år og har en masse glede av hverandre. Blir litt søskenkrangling, men det må en vel regne med =) Det er to gutter jeg har, så det er ganske livat her hjemme ;)

Skrevet

åå så koslig å høre:)

da håper jeg å kunne skrive litt med dere som er litt i den sitvasjonen:)

Var det foresten planlagt?:) Om jeg kan spørre:):)

Vil jo ha et fint forhold med sambo også uten at jeg setter ting helt på styr her hjemme:) Han har pluselig lyst på en til. så koslig.:)

Skrevet

Synes det er flott! :-) De to eldste er nå 6,5 år og 4,5 år og bestevenner 95% av tiden, leker masse med hverandre, støtter hverandre og er brødre rett og slett, men de kan så klart krangle og sloss litt også.

Skrevet

2,5 år mellom mine to eldste, jeg synes det var slitsomt første året, med to bleieunger som begge krevde hjelp til alt fra mat til påkledning. Men etterhvert gikk det veldig greit, nå er de 5 og 7,5 år (begge gutter) og har mye glede av hverandre. De leker fint sammen og har mange av de samme interessene, i natt overnattet lillebror på rommet til storebror og de fniste og koste seg til temmelig langt over vanlig sengetid i går :)

Men selvfølgelig krangler de også, er en naturlig del av søskenkjærligheten det også..

Det er 21 mnd mellom de to yngste (begge jenter), de er nå 2 mnd og 23 mnd, og det går over all forventning. Mye mindre slitsomt enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg er nok litt mer dreven i gamet nå og lar meg ikke stresse opp av litt kaos ;)

Storesøster er veldig stolt av babyen og koser med den hele tiden, er veldig inkluderende og vil gjerne sitte i armkroken og kose på hodet hennes når jeg ammer. Sjalusi finnes ikke, men tror det har noe med at de to storebrødrene er mye morsommere å løpe etter enn babyen.

Skrevet

Hos oss var det planlagt, vi er unge, og vil også ha ungene litt tett sånn at vi bli ferdige, hehe! Det kan jo ikke være helt galt med to så tett for vi venter vår tredje og siste i september =) Da er vi ferdige, og fortsatt unge, hehe! Jeg har ikke noe i mot de som velger anderledes, men min mor har ungene veldig spredd og har rådet meg til ikke å gjøre det samme!

Skrevet

Vi har i underkant av 2 år mellom de fleste av våre 8 (to av de sju mellomrommene er litt over 2 år), og synes det er en perfekt aldersforskjell. Synes ikke det er tett i det hele tatt.

Skrevet

Kan godt legge til at vi slapp helt unna søskensjalusi... =) Men vet jo ikke om det er sånn med de fleste!

Skrevet

22 mnd mellom mine (1/2 år og litt over 2 år og 4 mnd)

Eldste går i barnehage, så hverdagen er rolig. Det er to bleieunger og to som krever hjelp til så og si alt. Men når man er midt oppi det, så vet man ikke om noe annet, så da går det så bra så.

Det er vel når de blir eldre og klarer seg mere selv at man kan se tilbake og tenke at det var jo litt slitsomt.

Tenk så mye glede de får av hverandre!!

Skrevet

Faderullan, utenom tema, men all ære til dere som har 4 (!) barn!!! "to eldste, mine to yngste". Så flinke dere er!!! Jeg er 33 år og har ei på 2 mnd. Begynner å få lyst på en til, men må i det minste bli ferdig med utdannelsen først. Kan ikke forestille meg å ha mange barn selv om det høres fantastisk ut. Lurer på om jeg får mange barn?

Skrevet

anonym 22.19 her,- snuppa er 20 mnd, ikke 2. Ikke at det har relevans, men jeg hadde ikke lyst på en til da hun var kun 2 mnd. Rett skal være rett:)

Skrevet

Tusen takk alle sammen:)

Dette var utrolig koslig å høre:) Gleder meg allerede til den andre kommer, men kanskje greit å sette i gang på prøvinga;):)

Kjente jeg ble litt stressa når de jeg har spurt rundt her hjemme trodde jeg fleipa:/

Men det er jo vår sak da og ikke dems, bare ville høre åssen hverdagen blir:)

Men vesla går jo i barnehagen da når den andre lille har kommet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...