Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Når vi først er i gang da. Jeg har aldri fått 3-åringen min til å bruke solbriller. Har ikke stresset så veldig mye med det og har tenkt at jeg hadde aldri solbriller selv jeg. Bruker nesten ikke nå heller. Reiser ikke til syden og ei heller til fjells. Men altså vanlig norsk sommer stresser jeg ikke med. Får dere ungene til å gå med solbriller? Er en vanlig norsk sommer så farlig?
Gjest Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Nei, desverre, har prøvd mye og ofte, men de nekter rett og slett. Heldigvis vil de gå med caps da, så jeg liker i hvertfall å innbilde meg at det hjelper ørelitegranne på. Kan jo ikke lime dem på heller...
Snupi27 Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 " Barn under tolv år har ikke ferdig utviklede øyne. Det slippes mer stråling fra UV-lys igjennom et barns øye i forhold til et voksent øye, det er derfor veldig viktig å beskytte barns øyne så godt som mulig, sier Jesper Jeppesen, optiker og fagsjef i Synsam Norge, i en pressemelding. " http://www.dinside.no/809922/barn-maa-bruke-solbriller ville bare vise deg dette. jeg bruker solbriller på min datter som er 21 mnd og hun har heller ikke noe imot det.. hun spør om de om hun ikke har de på ute til og med. jeg tror faktisk det er litt deilig for de små å slippe det skarpe lyset fra sola. jeg syns det selv hvertfall.. men det er vel opp til hver og enkelt for hva de føler for å gjøre
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Men hva ville du gjort om barnet ditt ikke ville ha dem på seg da? Bare rev dem av hver gang du prøvde og nektet blankt?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Mitt tips er for sent for deg hi, men jeg tok på babyen min solbriller hver gang det var sol fra hun var 6mnd, kjøpte sunkids briller på apoteket med reim bak. Hun har brukt brillene i over ett år nå, og godtar de fortsatt! Min erfaring er at solbriller med reim er det eneste som fungerer på så små, har prøvd vanlige men det virker for ubehagelig med lue og stenger osv. Jeg bruker selv solbriller mye, og tar da automatisk briller på barnet mitt også siden jeg synes sola er ubehagelig, sola i norge og i syden er like ubehagelig, og stemmer det at øynene ikke er ferdigutvikla før 12år kommer jeg til å være streng med solbrillene. Siden han nekter er det bare å ta de på om og om igjen, så kanskje han gir opp til slutt å venner seg til å gå med brillene, hadde det vært snakk om vanlige briller hadde jo alle tatt kampen, synses det er like viktig å ta den kampen med solbriller også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå