Gå til innhold

Puppenekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har opplevd at baby nekter puppen? gutten min har startet med dette for ca 3 uker siden. Når jeg legge han til hyler han etter noen få tak. Ikke har jeg spist noe som gjør at melken smaker rart eller har menstrasjonen. Går til kiropraktor med han, trodde det var nakken. Da han gikk til kiropraktor da han var nyfødt. Dette er helt grusomt!!! Føler vi mangler den gode nærheten. Han tar flaske, dette er rart....tar puppen på natten og litt på formiddag. ellers flaske. Har vært i kontakt med helsesøster og ammehjelpen uten hell. Noen råd? er så lei meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Hadde d akkuratt likt me datteren min, hu ville ta av meg på morgenen ellers så bare skreik hun å ble bare sint når jeg la henne til. Så gikk med melkespreng hele dagen å pumpa meg på kvelden. Så nå for ei uka siden slutta jeg det av, det var hardt å ta den bestemmelsen, men går veldi bra nå, har mer øyekontakt med henne nå enn når hun fikk pupp,samtidi som jeg ser at hun koser seg med flasken. Helsesøster sa det var viktigst de 3 første mnd, så det var og godt å høre. Du må ha lykke til, men du skal ikke ha dårlig samvittighet om du sutter det av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tusen millioner takk for svar, det satte jeg pris på. Er totalt utslitt av og prøve å amme han. Godt å høre at du sier at det er viktig med de 3 første mnd, Godt vi har klart det;) synes det veldig leit at han ikke vil amme, er så kos. Men jeg ser den at en kan få øyekontakt med flaske også, Skal fortsette med pupp på natten, så lenge melken er der...gjør du det? og gir flaske på dagtid og kveldstid. De siste dagene tar han puppen, 3-4 min og så gråter han. Lurer på hvorfor....!!! Har du noen formening om det? Hvor mange flasker gir du pr dag?

 

Klem

Lisette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen. Beklager seint svar, men får ikke så mye tid til å være på pc en som før.hehe.

Jeg ga pupp om morgenen d gikk hun med på, men ellers ville hun ikke ha, gråt bare når eg la na til. For Hennes del tror jeg det gikk for sent (siden de får i seg flaske maten raskere), så hun ble sint på hele greia.Vi gir ca 5-6 flasker til dagen... Tenkte å starte forsiktig me grøt ineste uke,då er hun 4 mnd-blir spennende...

Men var fantastisk godt å komma til at NÅ slutte jeg med ammingen, men brukte lang tid på å komme til det. Så nå nyter jeg alt av mat ijen, å ser at jenta storkoser seg med flaska. Då har mor å barn det godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

Mange blir for nysgjerrige til å finne roen ved brystet rundt 4 mnd alder. For noen kan det være en tøff "kamp", mens for andre går det fort over.

 

litt puppemelk er bedre enn ingen. Men det stemmer at de tre første månedene er viktigst.

 

Mitt eldste barn nektet pupp på dagtid fra han ble 6 mnd. Egentlig hadde jeg tenkt å slutte å amme om natten, men ønsket ikke å slutte å amme. Så for oss ble løsningen at jeg fortsatte nattamming noen måneder til.

 

Man kan prøve å lokke og lure barnet, men det nytter jo ikke å tvinge dem til puppen. Noen velger å pumpe seg en periode og gi på flaske. Men det tar tid og ofte blir det gradvis mindre melk,

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...