Gå til innhold

Her er en link til en gratis vaksinebok på nettet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår familie er tungt rammet av astma/allergier (både på min manns og min side). Alle er vaksinerte. Våre tre barn som vi lot være å vaksinere, er alle allergi/astma-frie.

Drar her fram et lite utdrag fra boka som ta for seg noe av det som gjorde at vi ikke vaksinerte våre barn:

...."For instance it is believed that asthma, which is an autoimmune disorder, an allergic condition that tops the list of chronic respiratory diseases found in children in Western societies today, is at least partially triggered by vaccinations. A 1997 study published in Science reported “the prevalence of asthma in westernized societies has risen steadily this century, doubling in the last 20 years. Asthma now affects one child in seven in Great Britain, and in the United States it causes one-third of pediatric emergency room visits.” In 1995, the CDC reported that, between 1982 and 1992, asthma increased 52 per cent for persons between the ages of five and 34 years old, and deaths from asthma increased 42 per cent. In a 1997 issue of Epidemiology, New Zealand researchers hypothesized that “it is

theoretically possible that immunization may contribute to the

development of allergic disease.”....

:-)

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Ja, det står i en gratis nettbok at det er "believed that asthma, which is an autoimmune disorder, an allergic condition that tops the list of chronic respiratory diseases found in children in Western societies today, is at least partially triggered by vaccinations". Forfatteren kan ikke peke på en eneste undersøkelse eller statistikk som underbygger den bisarre påstanden. men man blir ikke overrasket over at mamma-x-3 likevel omfavner dette sitatet; så lenge det er MOT vaksiner er det ikke så viktig om det er holdbar, sannt, eller kommer fra en skikkelig kilde, er det vel?

Men, for ordens skyld, det finnes ikke vitenskaplig bevis på sammenheng mellom astma allergi og vaksine; tvert imot viste en undersøkelse av tyske barn at delvis/uvaksinerte barn var MER rammet av allergi enn vaksinerte, f.eks

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

link til tysk undersøkelse sunnmamma???

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Ja selvfølgelig :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8306030

Husk på at det var tvungen vaksinering i DDR (over 95% dekning) og vaksinasjonsdekningen i BRD var på 50-60%.

Men det er tullete av meg å trekke frem den ene når det er gjort endel forskning på temaet i flere land:

Dette, f.eks er en veldig lettfattelig artikkel:

http://www.barnelegene.no/publisher/publisher.asp?id=10&tekstid=60

Svensk undersøkelse:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14662571?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed

Storbritannia

http://www.bmj.com/cgi/content/full/328/7445/925

Skrevet

jada sunn mamma, det er ikke lengre noen tvil om at du er en utsendig fra folkehelsa. og ikke nok med det, en pinlig en, klart unger ikke utvikler astma og allergi av injiserte allergener. er du ikke riktig vel bevart, du fatter vel at når man injiserer melkeprotein, dyreproteiner, eggeproteiner, toxiner fra bakterier og div annen faenskap så utvikler unger allergi. DETTE ER FOR LENGE SIDEN BEVIST!!!!!

Slutt med den usigelig pinlige markedsføringa di. og disse fanatisk missvisende pubmed studiene dine.

Skrevet

Sitat: "Men, for ordens skyld, det finnes ikke vitenskaplig bevis på sammenheng mellom astma allergi og vaksine".... For ordens skyld: Kanskje vi aldri får klare nok svar til at mennesker som Sunnmamma kan være fornøyd. Hun vil aldri kunne se opp fra statistikkene sine og selv stille et eneste kritisk spørsmål, ser det ut for. Finnes ikke klare svar, finnes ikke noe problem. Derfor: Kjør på!

Og for ordens skyld vil jeg legge ved denne linken full av spørsmål og "cherrypicks" (liker det ordet mer og mer :-)). For min del er det nok ubesvarte spørsmål til å velte enhver klokketro vaksinetilhenger:

http://www.vran.org/vaccines/anaphylaxis/vaccine-ana.htm

Det er kanksje umulig å finner en direkte årsak/virkning. Til det er vi for sammensatte og forskjellige til at vi får et sort/hvitt fasitsvar.

Etter å ha erfart at ALLE mine tre barn (på 15, 13 og 5 år) er allergifrie etter å ha unngått de hyppige vaksinedosene - samt sett på de spørsmål og svar som reiser seg angående probemstillingen vaksine/allergi er jeg er veldig fornøyd med min avgjørelse å holde meg unna vaksineringen og la barna utvikle sitt eget velfungerende immunforsvar. Og gjett om de gjør :-)

http://www.vran.org/vaccines/anaphylaxis/vaccine-ana.htm

Gjest Sunnmamma
Skrevet

For ordens skyld: Kanskje vi aldri får klare nok svar til at mennesker som Sunnmamma kan være fornøyd

Saken er altså motsatt. Jeg legger frem solide, tunge undersøkelser som dokumenterer mine synspunkter, og du gjentar dine anekdoter og kommer med udokumenterte påstander. Det er dog underholdende å se deg bruke uttrykk du ikke forstår, det skal du ha.

Mer om vaksiner og allergi:

http://www.respiratoryreviews.com/may03/rr_may03_vaccines.html

Skrevet

Sunnmamma: Nedrakking av andre og fremhevelse av seg selv er en kjent hersketeknikk.

Hva er det egentlig du har vist her inne? Har du motbevist at vaksiner kan være dødelige, helseskadelige og uvirksomme?

Jeg hadde ikke blitt overrasket om det hadde vist seg at du har økonomiske interesser i syke mennekser og/eller legemidler.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Helseinterressert: Forsøk på bakvaskelse av andre, direkte løgner og pinlig kildebruk er også kjent som dårlig debatteknikk, og har hittil vært synonymt med ditt "bidrag" i debatten.

Å påpeke at andre mennesker ikke klarer å komme med en eneste seriøs kilde for sine horrible påstander (du påstod bla at helsearbeidere i hele Norge ikke innrapporterer bivirkninger av vaksiner fordi de har interesse av å "pushe" produktet(!), mamma-x-3 påstår at de som vaksinerer lar barna sinevære fastlegenes prøvekaniner (!)) er ikke nedrakking; jeg påpeker bare at dere har en tynn, udokumenterbar sak.

Hva jeg har vist er at studier avviser enhver sammenheng mellom vaksine og autisme, astma og allergi, jeg har gitt gode linker som gir reflekterte syn på helsegevinsten ved vaksiner, bivirkninger, farligheten i de sykdommene vi vaksinerer mot og tryggheten i vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet.

Om du føler jeg har fremhevet meg selv tar du feil, da jeg er en ikke-sak i denne sammenheng, alt jeg gjør er altså å hente seriøse linker, studier og nettsteder som ett tilsvar på påstandene jeg blir møtt med her. Det er ikke "jeg" som påstår noe, udokumentert, jeg henter altså inn seriøse, grundige studier som motbeviser deres påstander, og den eneste grunnen til at jeg gidder dette er helsefaren i antivaksinekampanjen, og det faktum at hele denne kampanjen er bygget på useriøse, uvitenskaplige påstander fra sprut gale sider som whale.to, beviselige jukseundersøkelser som wakefield, og økonomiske interesser (kostholdspushere og alternativere).

Det jeg derimot ville etterlyst er en seriøs debatt om sider som den danske noen hentet frem, som var seriøs, grundig og intelligent, om faren i å bare kjøre på vaksineprogram uten å utbygge helsesystemer og drive annen nødhjelp i uland, jeg ville helhjertet innrømmet og glødet for kampanjen "gjør vaksiner billigere" siden de åpenbart koster for mye nå, f.eks, det ville i mine øyne vært starten på en god vaksinedebatt. Men å hele tiden måtte tilbakevise løgner, og bli utsatt for den groveste sjikane fordi man er frekk nok til å støtte synet til who, grovt sett hele verdens helsemyndigheter, en samlet vitenskap; vet du , det blir aldri en god debatt.

Skrevet

Nå har det seg sånn at vi aldri vil kunne få gode svar på sammenhengen mellom vaksiner og astma og allergi eller noe av alt det andre vaksiner disponerer for. Dette får vi ikke fordi vi har så høy vaksinedekning, de resterende 5 % uvaksinerte kan være dette av ressursmangel, sykelighet eller helsebevisste foreldre. Denne gruppa er så liten og har så mange særegenheter at den aldri vil kunne brukes i en større undersøkelse. Men jeg vet at jeg aldri i min villeste fantasi kunne funnet på å vaksinere mine unger, til det, vet jeg alt for mye om vaksiner i teknisk forstand til at jeg vil kunne forsvare dette. Men jeg er priviligert, kan nok om helse, kjemi og er våken nok til å ha dannet meg et standpunkt uten disse sammenlignende studiene som burde vært på sin pass i et moderne samfunn anno 2009 hvor 95 % vaksineres på syltynt grunnlag.

Vaksiner har immunitet mot saklig og rasjonell tankegang, samfunnet er hjernevasket når det kommer til dette brygget. Desverre og på bekostning av folkehelse, barn og framtida.

Men det har seg sånn at de som er i stand til å trekket sløret av manipulasjon og løgn vekk også er det som vil ha de store helsefordelene, mens du vaksinerer ungene dine helseløse, løper mine friske og sterke omkring med egen immunitet intakt.

Skrevet

De virkelig store stygge epidemine tar ca. 90 % av befolkninga, Personlig anser jeg vaksinering som en sykdom i seg selv, og den er global. I vesten har vi ødelagt folkehelsa i 200 år med bla annet tvungen koppevaksinering. Nå har resten av kloden stått for tur i 30-40 år. De klareste resultatene ser vi i afrika med tanke på aids. Og det er desverre sannheten at denne sykdommen logisk sett ikke kan ha spredd seg i befolkninga ved annet enn inokulasjon. Så får de som mener noe annet leke seg med den tanken, den henger iallefall ikke på greip.

Jeg er glad jeg tilhører den 10 % som har takket nei, å være adaptiv i biologisk sammenheng dreier seg om å tenke selv, saueflokker er lett å lede utfor et stup, og jeg betviler på det sterkeste at kollektiv panikk er en god overlevelsesstrategi.

Skrevet

Nå synes jeg kanskje det er på tide at du kommer med vettige motargumenter i stedet for paranoid kjating om hersketeknikk og propaganda.

Sunnmamma argumenterer meget godt og har sterke belegg for sine synspunkter. Du må kunne vise til noe mer enn observasjon av egene barn (som kanskje ikke ville fått astma uansett).

Skrevet

Hæ????!!!!???? Så mye sprøyt er det sjelden man får lest i ett lite innlegg. Har du dannet din egen sære lille sekt, eller?

Skrevet

Jeg sier bare at når 95% vaksineres så vil vi aldri kunne se hvilket enormt skadeomfang vaksinering har. Dere skjønner ikke hvorfor vi har så høy syklighet. Jeg forteller dere bare at vaksiner er årsaken, men at det heller ikke kan bevises siden alle innpoder avkomma sine med dette tøvet. Sunnmamma har ingen gode argumenter og hun vet ikke hva hun snakker om, det er sannheten.

Og for dere som tror at afrika har hivsmitta seg selv med sex, så må dere skjønne prinsipper for smittespredning, for å fatte at dette ikke er tilfellet og uendelig langt fra teknisk mulig. Lykke til med å åpne de himmelblå gluggene for sannheten og den verden vi lever i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...