Gå til innhold

noen her som er mye alene med 2 tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 2 uker og en på 20mnd. på mandag reiser sambo på sjøen og blir borte i 5 uker. blir glad for lure tips til hvordan organisere dette. he he..

han eldste er flink til å leke alene, men har dager der han trasser veldig. minste ligger for det meste og sover, men trenger mye nærhet. så må ha hun en del i armene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er bæring svaret, jeg er ikke mye alene i den forstand, men er det litt alikevel da det liksom alltid er jeg som har dem og sambo er litt mye ute... Det går bedre enn du tror, kjøp deg en mei tai eller bæresele av noe slag, jeg har mei tai, og det er gull verdt..:)

Skrevet

jeg har elastisk sjal :) det er jo sånn at jeg kan gå rundt med det inne, og så bare putte baby oppi etter behov.

Skrevet

Ja,det vet jeg alt om :)

Sambo reiste bort i 6 uker når minste var like gammel. Eldste var da 28 mnd så hun var litt eldre. Nå er han borte 4 uker.

Planlegging er stikkordet. Legg frem klær kvelden før for eksempel.

Og husk at siden du er hjemme i permisjon nå så kan du bruke akkurat den tiden du trenger. Frokosten kan være sent, middagen når det passer for barna osv.

Ikke stress, men ta det som det kommer :)

Gratulerer med baby!

Skrevet

takk for det :) planlegging ja.. etter første dagen ser jeg vel hva som må planlegges.he he.. klarer ikke helt å se akkurat nå hva som kan planlegges. har bare vært alene med de i et par timer hittil. men nå begynner det å ta form da.bruke elastisk sjal og planlegge ting. ;) gode ting å ha i bakhodet

Skrevet

hei:)

Er akkurat 2 år og 3 dager mellom mine. mannen jobber på sjøen å er borte alt fra 6 uker osv. han var borte 12 uker nå sist.

Det lønner seg å planlegge dagene litt. jeg hadde begge 2 hjemme når jeg hadde permissjon:) så vi var mye ute på trilleturer og ute å leikte i tunet:) begge mine er kiss kidd så d var mye gråting på minstemann også å da hjalp d mye me trilleturer, bæremeis osv. når minste sov så fikk storebror all oppmerksomhet. ved kveldstell lå minste på badegulvet eller i vippestolen på badet mens jeg badet elste osv.

Alt blir en vane rett å slett å man legger opp dagen slik man føler er best. mine blir 2 år og 4 år nå i juli, å verdagen er lettere men er fortsatt en del stress siden de går i 2 forsjellige barnehager og jeg jobber et stykke unna.

mitt råd er å ikke stresse, lettere sagt en gjort. jeg stressa en del å d sliter jeg me ennå.

Lykke til:) d går nokk kjempe fint. kos deg masse i permisjonstiden. tiden går alt for fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...