Prøver på nr 3! Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Gutten vår er straks 5 måneder. Øynene hans er klar-blå med bitte litt brunt i det ene øyet inntil pupillen. Faren har brune øyne og mamma har grønne øyne, men vi har begge gen for blå øyne. Når er det vanligst at barn skifter øyefarge....? Er vel lite sannsynlig at de skifter til brune nå som han er blitt så stor? Noen som har erfaring????
mamma_til_lille_nurket:) Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Tror jeg har hørt at fargen på øynene er "ferdig" utviklet når barnet er ca 3 månder.. Alle blir jo født med blå øyner, mi så vi anntydning til at hun fikk brune etter noen uker, men når hun var vell 2,5 månder så var de helt brune.. Litt sykt, la henne med blå øyner å når hun voktnet hadde hun brune i begynnelsen.. Så tror ikke gutten din kommer til å skifte nå, men det er nå bare det jeg har hørt da..
Gjest Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Oi, gutten vår er og straks 5mnd! Øynene hans er MØRK blå, med grønn/brun skjær. Mamma har brune øyne, og faren har grønne øyne, og vi begge har blått gen! Lurer også fælt på hvilken farge han får på øynene tilslutt. Tror neppe de blir blå, siden de er så mørkeblå nå... Har hørt at noen ikke får fargen sin på øynene før de er året..??..
Gjest yrild Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Legen vår mente at øynene normalt forandrer farge iløpet av det første året, men at det finnes tilfeller der skiftet har skjedd helt frem til 3 år (noen også i voksen alder... men da gradvids). Vårt gull har helt klare blå øyne, men sansynligheten for at de blir brune til slutt er relativt store. Han er nå snart 4 mnd.
Snuppa mi er nå storesøster... Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Eldste jenta fikk ikke brune før hun var 2 år, hadde klare blå til hun var 1 år - så endret de seg til mer grønne og endte altså opp med brune. Minste jenta fikk brunt i sine når hun var ca 4-5 mnd. Hun er nå 8 mnd og får mer og mer brunt etterhvert som tiden går.
Emjonabelle Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Våre barn har ikke brunt i öya, men de er födt med blå öyne, og min eldste, som er 6 år nå, fikk grönne når han var 3 år. De andre har blå. (Jeg har grönne, pappan har blå).
Mamma mjaua Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 her har pappan brune øyne men gen for blå og jeg har gen for blå og gen for grønne så her var det 50/50 sjanse om gutten skulle få brune eller ei. han skifter mellom grønne og brune, men i det siste har de bare vært brune, så gutten får kommer til å få brune øyne. det er kjempefint med brune øyne:)
Hepa85 Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Jeg må bare svare på det med at "alle" har bl øyne når de blir født. Min jente kan umulig være det eneste unntaket? Kjenner mange andre babyer også er født med brune øyne... (måtte bare si noe, har lest det her inne flere ganger, og det er jo helt feil. Ikke alle babyer fødes med blå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå