Gjest Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Da tenker jeg ikke på merke, men stil. Av de jeg har sett er det fire hovedformer på vognene synes jeg (er jo ikke sikkert dere er enig i inndelingen da ;-)). 1. De som er helt tradisjonelle; 4 hjul, stor kalesj, ganske polstret sportsvognsdel, stor handlekurv under osv. 2. De som minner om de tradisjonelle med tanke på polstrede sportsvognsdeler, stor kalesj osv, men kan ha et mer utradisjonelt understell med 2 svignbare hjul foran, 3 hjuling og mindre handlekurv. 3. Har fortsatt et snev av "vanlig" vogn over seg, men er somregel 3 hjulinger og veldig slanke i formen, sportsvognsdelen er mer elegant enn polstret (type et stort stoffstykke som er festet til rammen) med rette linjer og lite/ingenting dilldall, enkel kalesj osv, men med vanlig håndtak. 4. De som rett og slett ikke ligner "vanlige" vogner noe særlig, kanskje har mer form av en bilstol på et høyt stativ med små hjul på, mye vekt på design og ofte med anderledes håntak enn det mest vanlige. Bare litt nysgjerrig på hva som er den best likte :-) Selv er jeg mest glad i alternativ 2.
Gjest Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Ja, det er et typisk alternativ 2 merke synes jeg også :-) Hadde nesten bestemt meg for en slik selv, med to svingbare hjul foran, men så falt jeg for en Emmaljunga med to svingbare hjul i stede, så blir nok den vi bestiller. Synes Teutonia harpenere farger da ;-)
OsloMor Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Liker godt Simo og Brio, så alternativ nr. 1
Fire småtroll Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Alternativ 1! Jeg bruker vogna veldig mye, på alle mulige underlag, så den er mest stabil synes jeg. Jeg går både på skogsveier og asfalt, over brøytekanter og i byen, så vogna må fungere alle steder. De med svingbare mindre hjul er snertne, men fungerer dårlig i skogen og på dårlig brøytede veier.. Jeg er i tillegg helt avhengig av stor handlekurv under siden jeg går til butikken. Eneste ulempen er at de er tunge og store når jeg skal ha de inn i bilen.
mayaya Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 2/3. Av de vi har er Quinny den klare favoritten
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Nr 1! Virkelig elsket min simo-vogn, og gleder meg til å kjøpe ny til nestemann =) Trilla ett par andre slag, og de er langtfra så gode å trille..
Blopp1 Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 D blir nok nr 1 d !!! Jeg har simo kombi vogn,og den er perfekt til mitt bruk og de føre-forhold som er her :-////
Gjest Skrevet 11. april 2009 #9 Skrevet 11. april 2009 Har alltid hatt sansen for nr1, og egentlig aldri likt de "nyere"designene. Men nå glaner jeg mer og mer på noen av disse 3hjulingene, noen av de er så utrolig elegante at jeg angrer på svære monstervogna jeg har:-D
Gjest Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Hmm, ser ut som nr 1 og 2 er mest populære så langt i denne tråden. Litt pussig synes jeg, for når jeg har vært innom barnevogndebatten ol, så virker det som om nr 3 er veldig populært.
cherry coke Skrevet 11. april 2009 #11 Skrevet 11. april 2009 Liker best de klassiske og tradisjonelle. Så nr 1.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. april 2009 #12 Skrevet 11. april 2009 Elsker vogner og liker de fleste, men ikke så glad i simo duo og kombi, brio kombi eller basson. Syns rett og slett de er for ruvende og utdaterte.
De tre gull Skrevet 11. april 2009 #15 Skrevet 11. april 2009 Er kjempe gla i Brio Happy vognen min.. Liten og nett og samtidig tradisjonell..
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 11. april 2009 #16 Skrevet 11. april 2009 Nr 1 har Brio og syns 4 hjul er tryggere og lettere å trille med
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. april 2009 #18 Skrevet 11. april 2009 Tja hva skal man si, temmelig tradisjonell. Mellom 1 og 2:-) Har lagt min elsk på Peg Perègo sine vogner jeg da. Synes den nr. 4 blir for urban. Hvordan i herrens navn kan man gå på tur med noe sånt??
Den heldige eier av ett barn Skrevet 11. april 2009 #19 Skrevet 11. april 2009 Nr 1. Elsker Simo Kombien vi hadde. Synes alle andre vogner er støgge, og kan ikke annet enn å le inni meg når jeg ser sånn überstøgge med tre hjul.
Gjest MariRari Skrevet 11. april 2009 #20 Skrevet 11. april 2009 Jeg syns det er bra vi har forskjellig smak! Det ville vært kjedelig om alle skulle kjørt rundt med det samme. Dessuten er vi heldige som har mulighet til å bry oss om noe så trivielt som designet på barnevogner. Selv sverger jeg til siste nytt av fancyness og max comfort for barn og sjåfør. Teutonia-vognene syns jeg er forferdelig stygge. Jeg forsøker å forstå hvorfor de er så populære, men klarer det ikke... (der fikk jeg sagt det også gitt).
Gjest Skrevet 12. april 2009 #21 Skrevet 12. april 2009 Ja for all del, var overhode ikke ment som at det var en uting! :-) Bare har merket meg at når det kommer til å anbefale vogner i innlegg er det veldig ofte de som liker vogner i de to siste kategoriene, spesielt nr 3, som anbefaler vogner (TFK, Bugaboo ol vogner), mens jeg likevel har inntrykk av at de fleste tilhører kategori 1-2 på hva man har (synes 90% av alle vognene jeg ser på gaten er 1-2 vogntyper) . Så derfor ble jeg rettog slett nysgjerrig på hvordan fordelingen egentlig er her inne :-) Tar gjerne i mot flere svar også for å få et mer helhetlig bilde :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. april 2009 #22 Skrevet 12. april 2009 Blir vel nummer 1 eller 2. Har selv en Emmaljunga City Cross som nok er mest på nummer 1, den elsker jeg. Men er ikke så fan av de store Simoene... Har også en Carena Easy Double Swing søskenvogn som dog ikke er tatt bruk enda, men er nok i kategori 2. De jeg ikke liker overhodet er type Stokke Xplory som er i kategori 4 vel, mulig kul å se på og sann for noen- mens jeg synes den er grusom og ser ut som noe helt annet enn en vogn....
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 12. april 2009 #24 Skrevet 12. april 2009 Jeg liker nr. 1 og nr. 4 jeg Har både en Simo kombi vogn og en Stokke vogn. Begge perfekte til sitt bruk! Simo vognen er veldig deilig når barnet skal ligge i bag, og når det er vinter. God å trille lange turer med. Stokke vognen er helt fantastisk. Enkel å trille, lett og barnet sitter høyt med full kontroll Veldig kjekk byvogn/ferievogn. Tar også veldig liten plass i bilen og er lett å løfte ut og inn. Min mest geniale invistering.
*MariDuBedårer* Skrevet 12. april 2009 #25 Skrevet 12. april 2009 Simo kombi er perfekt synes jeg. Har kjøpt to nye slike til mine barn, og har vært super fornøyd. De er finest, og mest praktiske:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå