Gå til innhold

Amming i andre deler av verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket da jeg hørte av en venn at i England var de mye mer konservative angående amming på offentlige steder.

Visste at det sånn i USA.

Er vi i særstilling her i Norge?

Jeg strevde litt selv med å være så fri, men synes likevel det er en fin ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg bodde iAustralia, ble en dame bedt om å forlate bussen fordi hun ammet babyen sin. Og å amme på restaurant o.l er fullstendig utenkelig for de fleste der, selv når man skjuler brystet.

Skrevet

I fjor sommer ammet jeg på en norsk uterestaurant. Ved nabobordet satt det tyske turister og det ble helt forfjamset! De tisket og visket og skjønte visst ikke denne frigjøringen helt =)))))

Skrevet

Jeg ammer selv nå.

Men jeg synes det er frekt å sitte ute blandt folk å amme..

Fins ammerom, stellerom , ja til og med toaletter kan en sitte å amme på..

Folk som f.eks går på kafe å kjøper seg noe for å spise syns gjerne ikke det er så herligt at folk sitter å ammer en rett oppi trynet..

Greit for oss som ammer er det naturligt, men er ikke alle som syns det er koseligt å se på å det bør vi respektere..

Så forstår godt det innlegget otto jespersen hadde i slutten på torsdagsklubben en gang om amming... Mødre tar seg litt for masse til rett..

Skrevet

Og jeg kommer aldri til å forstå at noen virkelig kan mene at av alle mennesker er det små babyer som er minst velkommen til å spise det beste de kan få rett fra den naturlige kilden på steder hvor det er normalt å spise mat...

Er ikke babyene sin feil at mange har sexulaisert kvinnebrystet som tross alt opprinnelig kun har som funksjon å være matfat for en baby. Håper Norge kan bli et foregangsland jeg, og at alle mødre en dag vil føle seg trygg nok til å amme der det måtte passe dem fordi de tross alt kun gjør noe så uskyldig som å tilby en liten sulten baby mat! Om andre ikke tåler å se at en baby får mat synes jeg oppriktigtalt de er prippne og litt vel sarte...

Skrevet

Noen ganger rekker man ikke alltid å finne et toalett eller stellerom etc. Og jeg er ikke en som klarer å stå og amme hvertfall. Da setter jeg meg heller på en benk så får folk glane så mye de vil. De ville glant like mye om jeg droppet å gi mat for da hadde babyen min skreket så vanvittig..

Skrevet

Kunne aldri funnet på å satt meg på et toalett og ammet! Æsj! Ville du spist maten din på toalettet?

Kan ikke se hva som er så grusomt med å la et lite barn få mat, uansett hvor man er. Det er det mest naturlige i hele verden.

Er enig i at man ikke trenger å sitte med puppen i trynet på folk, og man trenger ikke flashe mest mulig- men om man gjør det diskret og dekker litt til, så er det jammen ikke mye folk ser uansett.

Skrevet

19.38 her igjen..

Der er oftest toaletter på de ammerommene som er her så det blir litt det samme uansett.

For min del så hadde ikke jeg brydd meg om å sittet å amme på kafe, men jeg vet at der er mange som ikke syns noe om det, derfor velger jeg å la vær..

Men hadde det vært helt krise kunne jeg nok gjort det, men er som du sier at man kan gjør det litt diskre å dekke seg til.

Hadde aldri funnet på å sette meg på en benk midt på et kjøpesenter med masse folk for å amme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...