Gå til innhold

Blir visst ikke noen novemberbaby heller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre ser det dårlig ut for den lille spiren i magen min, her kommer en liten oppdatering for dere som oppmuntret meg da jeg etter litt spotting hadde en tidlig ul som ikke ga helt klare svar.

Etter lett spotting 5+4 var jeg på ul 6+0, og da så legen bare plommesekken. Hadde jo håpet å se hjerteslag, så det var litt nedtur. Håpet allikevel veldig på at spiren skulle utvikle seg som den skulle i løpet av uke 6. Ny ul 7+2, og da var spiren blitt 5 mm stor, men det var ikke noe hjerteslag å se (er helt sikkert ikke så mye kortere på vei, pga datoer for pos. el-tester samt gravitest).

Dette var på Ullevål, og siden den første ul var privat så hadde de ikke noe sammenlikningsgrunnlag utover det jeg kunne referere. De ville derfor vente med utskrapning til over påske for å være 110% sikre på at fosteret ikke levde, så her sitter jeg da i påskeferien men en halv centimeters liten skapning inni meg som ikke vil vokse..... forferdelig trist. Ingen tegn til blødninger i det hele tatt, så kroppen har helt tydelig ikke skjønt tegninga. Har ikke noe håp om noe mirakel heller, legen sa det var temmelig sikkert at det har gått galt og ba meg foreberede meg på utskrapning over påsken.

Dette er nå tredje gang jeg mister på to år, og jeg er bare helt totalt utslitt. Etter å ha strevd mye for å bli gravid, og å bare miste når det endelig skjer. Det er vondt å vite at det sannsynligvis er en eller annen følgefeil her som gjør at jeg mister, siden det er veldig liten sannsynlighet for at det er noe feil med fosteranlegget tre ganger på rad. Trøsten får være at vi nå i hvert fall har krav på utredninger for habituell abort (har allerede vært igjennom utredninger for barnløshet...). Da kan det jo hende at de kan hjelpe oss videre. Håper jeg kan komme tilbake igjen snart, men ny spire i magen og kroppen full av svangerskapsstøttende medikamenter!!!

Lykke til dere andre, ønsker dere det beste for resten av svangerskapet. Krysser fingrene for alle dere søte jenter her inne. Gleder meg til å være ferdig med utskrapning og å komme tilbake hit snarest mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Så leit å høre. Håper å se deg her igjen snart!

Skrevet

Takk for det. Jeg håper veldig på at det kan bli annereledes neste gang (krysser fingrene for en neste gang!), og at legene kan gjøre noe som forandrer vilkårene til de stakkars spirene som fortvilet forsøker å ta bolig i livmoren min.

Innen den tid er vel du for lengst sust videre til neste trimester, lykke til!!

Skrevet

Uff, så trist Lioness. Har vært gjennom det samme, MA oppdaget i uke 8, ingen hjerteslag og babyen tilsvarte 6 uker. Livet er urettferdig og trist. Du fortjener ikke dette, særlig siden du har strevd så mye med å bli gravid i utgangspunktet. Stor klem til deg.

Skrevet

Trist å høre. Lykke til videre.

Skrevet

Uff,vennen...... Det var ikke kjekt nei... Man blir helt tussete i hodet og ganske handlingslammet av å miste tre på rad, det vet jeg.... Men, selv om det er vondt å vite at der er en følgefeil...Jeg håper virkelig utredningen gir deg svar og at det er bare å gi et eller flere tilskudd så går det som en drøm neste gang... Du er tøff som kommer deg til utredning...Etter min tredje gang fikk jeg tilbud om det,-men møtte aldri opp for å hente skjemaene... Jeg hadde alt som het graviditet opp i halsen og orket ikke å tenke mer i de baner... Bestemte meg liksom for å gi meg der og da...

Men utrolig nok, jeg turde prøve videre. Med medikamenter har jeg kommet meg så langt ihverfall,- så nå skal jeg tro på det her... Og for din del holder jeg jo et tak i den bitte lille tråden av håp for spiren din, selv om du er flink og ser nøkternt på det...

Håper virkelig at utredningen din går relativt raskt og at de fort får en eureka-opplevelse og skjønner hva som må gjøres.

Håper veldig på å se deg på Skravle før jeg er ferdig...*Krysser alt jeg har for deg for både neste ul og for utredning. Tøffe du...

*Klappe på*

Skrevet

Huff, dette var ikke noe hyggelig historie. Høres nesten helt likt ut som min dette., Vi slet også å bli gravide, men etter en lap der de fjernet litt endo, ble jeg gravid rimelig kjapt 3 ganger. Hadde to tidlige SA og en MA som forløp seg helt som det du skriver her. Fosteret sluttet å utikle seg, jeg visste også akkurat når befruktningen skjedde.'

Jeg var virkelig nede i kjelleren, men klarte å se med nye øyne etterhvert, og dro på Volvat for utredning. Dette tok desverre noen mnd ( egentlig ikke lang tid), men for oss som allerede har brukt tid på dette, er to mnd lenge... men gud så glad jeg er for at jeg gjorde dette. Hos mange finner de jo ikke noe galt, men hos meg fant de ut at jeg hadde noe feil med koaguleringen i blodet. Fikk dette svaret 2 dager før jeg ble gravid for 4 gang. Startet på blodfortynnende Fragmin og Albyl E, og blir nå tett fulgt opp. Er nok dette som gjorde susen for meg. Er 17 +3 i dag og alt er i skjønneste orden... Så når du orker et nytt tak, kom deg til en lege du stoler på og start utredningen.

Det er en lang vei, og neste gang du blr gravid kommer du sikkert til å ha et slitsomt 1. tr ( snakker av erfaring) , men etterhvert ser man at dette faktisk går.

Vet du kommer til å bli mamma etterhvert, det er jeg helt sikker på... Som sagt over virker våre historier veldig like, så dette går bra til slutt ( selv om det ikke er så lett å tenke slik nå, jeg vet det)

Masse lykke til, og er det noe du lurer på er det bare å sende meg en Pm eller noe..

Stor trøsteklem

Skrevet

Tusen, tusen takk til alle sammen. Det hjelper faktisk veldig mye med noen støttemeldinger selv om det jo ikke forandrer tingenes tilstand.

Uglemamma - tøff og tøff, jeg er vel mer desperat :/... Men jo, jeg er virkelig klar for utredninger og et nytt forsøk, jo snarere jo heller! En viktig grunn er at jeg føler jeg har "kjøpt meg tid" ved at endometriosen jeg hadde ble brent bort i høst. Må liksom skje noe nå før den lager nye problemer. Så håper jeg at min situasjon kan bli lik din, at det lykkes en fjerde gang når jeg forhåpentligvis kan få noe mer støtte i form av medisiner ;) Veldig glad for å ha noen å se til som har lykkes.

Kommer nok innom på Skravle i mellomtiden ja, klarer vel ikke helt å holde meg unna dette forumet selv om jeg til tider føler jeg burde. Det flytter liksom ikke fokuset fra "baby" samme hvor mye jeg holder meg unna babynettsider.

Baby 09 - ja, det er utrolig hvor like historier vi har!! Og så bra at du nå har lykkes, det er fantastisk. Godt at man kan få igjen for alt strevet, jeg har tro på at vi skal det vi også. Akkurat nå må jeg si at jeg kjenner igjen det der med å være i kjelleren, jeg er helt utslitt og har litt problemer med å forholde meg til andre enn mannen min (føler jeg må ta på en "maske" og late som om alt er i skjønneste orden for folk som ikke vet om dette her). Kjenner også at jeg virkelig gruer meg til å gå på jobb igjen etter påske og skulle yte normalt. Er bare veldig sliten og nedbrutt etter det siste halvårets utfordringer. Kanskje jeg kan få noen dagers sykemelding etter utskrapningen for å komme meg litt igjen, tror det hadde vært godt. Skal reise en god del i jobben de nærmeste ukene også, jeg kjenner at det skulle jeg virkelig ønsket å slippe akkurat nå. Får se hvordan det går etter hvert kanskje.

Godt at de fant noe helt konkret hos deg Baby 09, og at det kan rettes opp!! Jeg kjenner jeg håper litt at de skal finne noe hos meg også... jeg tenker liksom at det er endometriose som er problemet, men det kan jo like gjerne være noe i samme retning som det er hos deg. Jeg har vært inne på Riksen ifb med utredninger og inseminasjonsforsøk, så jeg tenker jeg ringer dem i morgen og hører om ikke de kan foreta utredninger der.

Jeg lurer veldig på en ting; i disse tre (korte) svangerskapene jeg har hatt har jeg følt at jeg har hatt lite symptomer. Føles deres svangerskap, Baby 09 og Uglemamma, noe annerledes enn de som har gått galt? Jeg innbiller meg at jeg ikke er en av dem som har få symptomer, nødvendigvis, men at det har vært et tegn på at ikke alt er i orden. Hvordan erfarer dere dette?

Tusen takk igjen for trøsteklemmer, nå skal jeg ikke spamme 1.trimester-forumet mer, siden det ikker egentlig er stedet for slike diskusjoner om utredninger :/

Men jeg kommer tilbake (hååååper jeg).

Skrevet

Hei på deg...

Be om en sykemelding etter utskrapingen, det får du helt sikkert. Skulle bare mangle. Folk for jo sykemelding for alt mulig, så dette er nok ikke no problem. Er det noen som skal få det, er det når ma kommer i slike situasjoner.

Jeg følte at dette svangerskapet var helt anderledes. Hadde noen symptomer i de andre også, men denne gangen var jeg mye mer sliten og følte meg ( fyllesyk) Var også små kvalm og uggen ( noe jeg ikke var i de andre svangerskapene). Hadde ømme pupper i alle svangerskapene, og det samme i dette som går bra.

Ring til Riksen, de kommer helt sikkert til å utrede deg, om du må vente lenge hadde jeg dratt til Volvat og begynt med prøver der. Da sender de bare svarene dine til Riksen når de kommer.

Tror ikke du skal tenke på det med endo, at det er et problem jeg. Er noen ganger et problem og bli gravid, men både du og jeg er levende bevis på at når man fjerner det, blir man lettere gravid... Jeg var også satt opp på inseminasjon på Riksen etter lap. Men ble jo gravid på egenhånd heletiden, så da ville jeg vente litt...( helt til det nye problemet dukket opp).

Ta en telefon til de allerede i morgen du om du orker..

Masse lykke til da, jeg vet det går bra for deg til slutt.... KLem

Skrevet

Jeg har hatt ett friskt svangerskap og var kvalm allerede før IKM helt ut i uke 16. Da jeg fikk en MA hadde jeg ingen symptomer. Så hos meg betyr symptomfrihet at det desverre ikke går bra....

Lykke til med prosessen videre og håper du klarer å bli gravid før endometriosen kommer tilbake.

Skrevet

Dette var veldig leit. Krysser fingrene for at du snart er her igjen.

Trøsteklem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...