Gå til innhold

Mat/drikke i fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pakker dere ned av mat/drikke i fødebagen? Synes det er vansklig å vite hva man skal ta med seg. Noen forslag/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting...

kanskje jeg skal vurdere noe med masse energi (tenker på nøtter, tørket frukt eller lignende...?), og noe jeg liker å drikke. det beste ville sikkert ha vært noe grovt som gir energi over lengre tid.....

klarte ihvertfall ikke å spise noe første fødsel, tviler på at jeg klarer det denne gangen heller.

måtte tvinge i meg drikke, og så ble jeg jo plaget med kateter hele tiden for å tømme blæra...

men jeg vet at jeg får det jeg vil ha å spise og drikke på sykehuset da...

likte ikke sportsdrikken de ville lure i meg da, søtt og ekkelt... men de ville da at jeg skulle få i meg litt energi

mange som pakker sportsdrikk, kan jeg tenke meg!

Skrevet

Jeg hadde med rosiner sist, det blir med denne gangen også, eneste jeg klarte å få i meg. Sist var det et evig mas fra jordmor om å drikke saft, og jeg liker ikke saft, så denne gangen har jeg med juice. En trenger jo ikke ha med så mye, men greit med noe som kan gi litt energi :)

Skrevet

Jeg hadde med noen små bokser juice, litt cola, en sportsdrikk, småposer med nøtter, en New Energy og litt oppskåret frukt, for at både jeg og mannen min skulle ha noe lettvint og energirikt å spise. Jeg spiste og drakk litt av alt bortsett fra energidrikken (fristet ikke i det hele tatt..) og hadde i grunnen godt med energi gjennom hele fødselen. De tørre brødskivene som var det eneste de hadde å tilby på føden fristet iallefall ikke!

Skrevet

Skal ihvertfall ta med et par flasker Imsdal Sportsvann m/appelsinsmak. Også tenkte jeg et par poser med nøtter/frukt blanding..

Ellers veit jeg ikke hva jeg skal ta med.. Må være noe som frister litt og.. Så kanskje no god frukt..

Skrevet

Jeg skal ha med meg frukt, skivet fenalår (!) og en sjokolade...drikke tar jeg ikke med, det må de nå kunne bidra med på fødeavdelinga!

Skrevet

Jaaa, ta m noe nøtter, sjokolade, sportsdrikk el lign- det er kjempesmart!! Det rakk nemlig aldri jeg å få pakket ned i fødebagen, da jenta plutselig ville ut to uker før termin...Fikk ikke tilbud om noe mat fra sykehuset, og hvis d hadde vært noe, ville d i så fall blitt de tørre brødskivene jeg husker så altfor godt (el dårlig;) fra barsel he he. Ikke d at jeg var noe særlig sulten under fødselen, men jeg holdt på å besvime mot slutten der pga for lite energi i kroppen.. Så mitt råd; prøv ä få i dere noe underveis, selv om ikke apetitten er på topp, det kommer dere ikke til ä angre på:)

Skrevet

Lurt å ta med noe som er enkelt å få i seg og som gir kjappe karbohydrater. Brus, juice, sportsdrikk, sjokolade osv...

Selv har jeg mye halsbrann, så jeg styrer unna juice og kullsyreholdige drikker. Har pakket med is-te og sjokoladekjeks. Avhengig av hvordan fødselen starter, så tenker jeg også å ordne med meg litt oppskåret frukt hvis jeg rekker det... Har også vekslet inn en hundrelapp i mynter, slik at vi har mynt til det som måtte friste av automat-sjokolade/brus/chips osv. Tåler ikke de ufattelig tørre og usmakelige sykehusbrødskivene med svett ost og leverpostei...og rød saft...æsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...