Gjest Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Litt rar overskrift kanskje, men skal utdype hva jeg mener :-) Kom mest til å tenke på det etter jeg fikk vite at lille i magen er jente. Med guttene brukte jeg ord som "gutten min", "lillegutt i magen", "veslegutten" osv, både når jeg skrev og snakket, og det er ord som jeg sier og passer til dialekten min også. Jeg snakker bergens-dialekt, så har litt nynorsk i språket mitt muntlig, men mest bokmål, i tillegg skriver jeg bokmål uten hunkjønnsform. Nå sliter jeg med å finne passene ord på jenten i magen, "jenten" faller godt med min dialekt, men synes ikke det er et pent ord skriftlig, og siden jeg ikke skriver hunkjønnsord heller på bokmål, så passer det dårlig meg "jenta" også. Så dermed har jeg endt opp med kallenavnet "vesla" skriftlig, som jeg synes er søtt for en jente og pent skriftlig (vet at det er a-ending, men dette er mer et kallenavn for min del), men som jeg faktisk ikke kan si uten at det høres helt rart og flaskt ut, hehe... Her kan jeg også bruke ord som "poden", "mini" ol som jeg heller aldri sier muntlig. Har dere også noen slike?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå