Anonym bruker Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Tenker endel på dette.. synes mye er forandret til det negative de siste årene, vi har alt vi trenger (de fleste ihvertfall), men klager og klager.. Det viktigste i verden er utseende, mote og å ha mest mulig av materialistiske ting. Kjendisenes liv er førstestoff i blader og aviser, verdier og normer er mye glemt..alt er lov. Sex er noe en har med hvem som helst, det betyr ikke all verden.. hvordan er det egentlig for barn å vokse opp nå om dagen? Hvordan vil verden være når barna våre blir større? Synes nesten synd på barna mine, som ikke fikk vokse opp den gangen alle barna lekte i gatene dagen lang sommer som vinter, var glad når de fikk noe nytt en sjelden gang, lørdagen var ukens store høydepunkt osv.. Alt var selvsagt ikke bedre før, men likevel..
Gjest Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg tror det er like mye at vi blir eldre. Jeg synes alle generasjoner snakker varmt om sin egen barndomstid og synes at tiden når de selv er voksen/eldre er så ny og skummel, så fæl for barn å vokse opp i. Det synes besteforeldrene mine når deres unger var små, og mamma var mye bekymret når jeg var liten, jeg må ta det i meg å ikke bekymre meg for mine barn. Jeg tror ikke ting er så ille som vi som blir voksne skal ha det til, dagens barn vokser opp med andre ting enn vi gjorde, slik vi vokste opp med andre ting enn våres foreldre, men man må klare å følge med og se det positive dersom man skal forstå barn og unges arena. Når man vokser til ser man mer og får et annet perspektiv, man har lært og erfart merog er blitt klokere, derfor virker mye så mer skremmende også, fordi en kan se rekkevidden av det, men barna våres kan ikke det, like lite som vi kunne det når vi var barn. Vi var stort sett lykkelige som barn, og jeg tror faktisk dagens barn stort sett er lykkelige også selv om deres liv nok er mer preget av det digitale enn våre liv var. De vet ikke om noe annet, akkurat som vi ikke visste om noe annet da vi var små. Tror nok at i stede for å bekymre oss for mye for dagens barn og deres oppvekstvilkår, skal vi heller glede oss over det som er bra nå og forsøke å se livets positive sider gjennom barnas øyne og opplevelser, for de er mange og svært verdifulle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå