Gå til innhold

Sitter ikke, krabber ikke, men STÅR! (8 mnd.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her er 8 mnd. i dag, og hun har de siste ukene stått på knærne og holdt seg fast i ting og oss. Sitter ikke på egenhånd. Åler seg i superfart over gulvet og står stødig på alle fire, men krabber ikke. Men skulle du sett! Stå oppreist med strak rygg og holde seg fast i enden på sofaen, det er kult det! Var ikke dette utvikling i litt feil rekkefølge da? Ender vel med å stå å spise da (hehe...), siden jeg har bestemt meg for å montere tripp-trapp-stolen når hun setter seg opp selv (etter alt jeg har lest her inne + info. fra hs).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Nesten same greia her. Snuppa dreg seg opp og står, begynte med dette ved 7 mnd. Nå ved 7 1/2 mnd står ho lenge om gongen, traverserer også rundt i leikegrinda. Har også reist seg etter ting utanom grinda si (men sidan vi pussar opp for tida, blir det ikkje så ofte ho får prøvd dette dessverre...).

Ho ålar seg også, men ikkje i superfart enda. Står i krabbepositur, forsøker å krabbe, men klarer ikkje.

Men sitja, det kan ho ikkje! Gler meg så til ho kan det for da skal ho sitja med oss til bords etc.

I går begynte ho å setja seg ned når ho har stått lenge nok i grinda. Sklir liksom ned, mendan ho held i sprinklane, kansje med ei leike i eine handa. Før hyla ho og sa slik frå at ho måtte ha hjelp til å bli lagt ned (for så like fort å reiste seg igjen..). Så kanskje ho lærer å sitja skikkeleg snart, type sitja utan støtte, setja seg opp sjølv, sitt og leiker etc. Det blir bra det!! Krabbe håpar eg ho ventar med til vi får alt på plass her :)

Skrevet

Hahahaha! Gjenkjennelsen er stor! Det er akkurat slik vi hadde det for tre uker tilbake. Junior var da 8 mnd og kunne bare åle (i full fart). Plutselig en dag stod han på kne og "ryddet" i skuffene våre, 4 dager senere stod han! En drøy uke senere kom krabbinga skikkelig i gang. (Tidligere stod han oftest og gynget på alle 4 før han la seg ned på magen og ålte seg fram.) Nå, 3 uker senere, er det sport å "gå" fra stuebord til sofaen: Ender oftest med knall og fall. Han sitter sjelden ennå med bena foran seg. Blir til at han står på kne, og setter rumpa nedpå når han har tid...hvilket er sjeldent. Siste uka har det blitt mye hekkeløper-stilling, så det kanskje kommer snart. Gutten vår har sittet i tripp trapp'en siden han var 6 mnd. Kun for måltider, ellers aldri. Vippestolen ble for farlig da han prøvde å vri seg ut av den. Heldig du som har lekegrind! Vi har ikke, og det gir meg tynnslitte nerver. Har ham i tripp trapp stolen når jeg må ut med søpla o.l. Det er travle tider! Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Da satser vi på at det blir folk av jentene våres også! :o)

Vi er midt i flytting, så jeg hadde håpet på litt sen utvikling på akkurat den fronten, men den gang ei! Haha!

Skrevet

Jenta vår sto også før hun kunne krabbe. Kansje det er ganske vanlig? :)

Ho begynte faktisk først å krabbe når vi la henne på de kalde kjøkkenflisene: da syntes hun det var ekkelt å kype med magen nedi og kom seg opp og bortover på alle fire rimelig kjapt. Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...