Maya&Leah*har født* Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Jeg er nå gravid med mitt 2 barn, første fødte har et uspesifert utviklingssyndrom som dem ikke har klart å finne noe særlig ut av. Bare at hun henger tilbake i utvikling og er født med en del missdanelser. Noen som vet om jeg får ekstra kontroller i dette svangerskapet?? Ekstra UL osv? Må jo si jeg er veldig redd for å spontanabortere og for at det skal være noe galt med babyen i magen siden storesøster er født som hun er. Jeg har ikke fått vært hos legen enda for de hadde ikke tid før etter påske, så har fått time først kommende tirsdag! Kan tro jeg er spent!!! Samt som jeg gruer meg litt... Veldig nervøs for UL og hva vi evt kan få se der... Kanskje dumt å tenke sånn,men klarer ikke la vær :S skal også sies at pappan til dette barnet er ikke pappan til min første fødte. Håper noen kan svare en litt småredd mor :-))) takk!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Jeg synes du skal snakke med legen om bekymringene dine på tirsdag. Jeg tror helt sikkert at du vil få ekstra oppfølging og eventuelt flere ul-undersøkelser, blodprøver, etc.
Maya&Leah*har født* Skrevet 11. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2009 Ja, klart jeg skal ta det opp med legen på tirsdag! Men tenkte å høre her også om noen evt viste noe regner med jeg får ekstra UL og ekstra kontroller. Barnefaren til min første fødte skal også ha nr 2 rundt tiden jeg har termin. Og hun har allerede vært på en del kontroller. Så da regner jeg med at jeg blir ekstra godt fulgt opp. Takk for svar iallefall :-)
satser & vesla Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Hei. Du kan be fastlegen din om å bli henvist til duotest som er en genetisk test som består av bla blodprøve og UL. Det høres ut som at du er kvalifisert til det, men hør med legen om dette. Jeg skal ta en om 2,5 uker pga høy alder. Man må ta UL før man er 13+6 og blodprøve en uke før. Hvis man avdekker noe kan man få tilbud om veiledning, fostervannsprøve og morkakeprøve. Se inne på: http://www.bion.no/tema/fosterdiagnostikk.shtml
☆H E L ønskersåveldig☆ Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 jeg har en lignende situasjon som deg. Jeg tok opp bekymringene mine med fastlegen.. han fikset sånn at jeg fikk ul og ctg en gang i mnd på sykehuset. og fikk skikkelig oppfølging.. Jeg mener nå du har rett på dette.. i allefall visst du ytrer din bekymring. at DU har det bra psykisk veier visst veldig masse.. visst ikke du får. unn deg en ul privat.. det er ikke så dyrt om man går til en vanlig gynekolog og ikke disse dyre private sykehusene etc.. Masse lykke til Det går nok helt sikkert fint skal du se
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 bli henvist fortest mulig av fastlegen til fødepol, der sitter leger som jobber med sånne ting og vurdere hva du trenger!!! lykke til!!!
Maya&Leah*har født* Skrevet 12. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2009 Tusen takk for svar :-) Skal ta det opp med legen på tirsdag, for er ikke noe særlig å gå å være så bekymret! Så regner med jeg blir henvist til ekstra kontroller osv på sykehuset. Legen min er veldig allright sånn sett så dette skal nok gå veldig bra ) Lykke til dere andre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå