Ayka 09+13+14 Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Har typen Deres fått "drikkeforbud",og fra når av har han fått det? Her reiser sambo mest sannsynlig på helgetur med jobben den helgen jeg går inn i å være høygravid. Etter det har han sakt at det er slutt på alkoholen for hans del...ikke at han drikke så ofte Synes det er veldig greit-man vet jo aldri når ting setter igang.
mumtobe09&10 Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Jeg har 21 dager igjen til termin i dag, og gubben her har tilbringt hele påsken på Svalbard sammen med broren sin - noe jeg synes har vært helt ok! Han kommer hjem mandag kveld, og jeg har sagt at etter denne turen er det kanskje greit om han ikke drikker før den lille er her. Nå har jeg heldigvis ingen "alkoholisert" samboer, så dette skjønner han selv uten at jeg behøver å måtte fortelle han: "Nei, nå er det slutt på drikkinga". Hehe. Men jeg har hørt gravide som har gitt totalforbud 2 og 3 måneder før termin. Det blir for drøyt for min del...
Gjest Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 Næsj... Det tror jeg faktisk han klarer å kjenne på seg selv mannen her i huset;) Tatt seg en pils til kveldskos -maten å sånn, men nå 12 dager til termin er det ikke snakk om mer nei..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Her er det ikke særlig mye til drikking på sambo uansett; innimellom en pils til maten på lørdager. Men nå har ikke sambo lappen heller, så det blir uansett taxi eller ambulanse til føden Hadde han hatt lappen og skulle kjørt, så hadde han forstått dette selv uten at jeg måtte ha sagt noe.
Lykkelig_83 Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 jeg sa at fra og med den helgen jeg går ut i permisjon,så hadde det vært fint om han hadde holdt seg kjørbar.. Så kan han heller få feire litt når alt er over Helt greit for han
Eplejuice Fødeklar Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Så lenge han ikke drikker seg beruset, så må han gjerne ta seg litt selv etter termin. Gjør ingenting om han har en øl eller to innabors på fødestuen, å har nok andre til å kjøre oss. Å skulle han drikke seg beruset, å fødselen skulle starte, så det ikke værre enn at han går glipp av fødselen (hans tap) å jeg må ta med ei venninne. Så det tar jeg med knusende ro.
frk_fjas Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Min mann er voksen nok til å styre alkoholinntaket sitt selv, så han kommer ikke til å få noe forbud hverken før eller etter termin (dersom jeg skulle gå på overtid). Vi har uansett ikke bil, så det blir taxi til KK i alle tilfelle. Sist gang jeg fødte var han på julebord dagen før fødselen startet, og det synes jeg var helt greit.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Han har selv funnet ut at etter 1.mai (har termin 17.), så er det ikke mer øl til maten lørdagskvelden. Festing blir det uansett lite av, så dritas er han sjeldent anyway. . Han er jo på jobb om dagen også, 20 min unna, så om fødsel skulle bråstarte i arbeidstida får ikke han kjørt meg likevel. Jeg kan jo ikke nekte ham å jobbe for det. Uansett finnes det jo taxier og ambulanser om det skulle være krise, og vi har naboer det går an å ringe på hos og be om hjelp også.
lamor Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 ved sist fødsel hadde jeg to terminer en fra jordmor og en fra ul. Desse hadde nesten en mnd i mellom, dette var under festival tiden midt på sommeren så han festet de fleste dagene i festivalen. Jeg var med som sjåfør. Så hadde vi to uker med lite fest før vi var på ute konsert hvor min mann, svigers og mine foreldre hadde seg en fest mens jeg kjørte. Neste dag hadde vi grill fest i hagen, uten at jeg måtte si det så unlot han å drikke alkohol den kvelden, den kvelden satte fødselen i gang og neste morgen var vi foreldre=) Jeg behøvde ikke si noen ting og han sa han følte det på seg og derfor unnlot å drikke alkohol=) Regner med det blir det samme denne gangen =)
mai^prinsessa Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 samboer reiser offshore 29.april, og kommer hjem 13.mai... Han har selv sagt at han kommer ikke til å drikke noe alkohol etter at han kommer hjem fra nordsjøen og frem til fødsel.. Har termin 6.juni, så det blir alkohol stopp ca 3 uker før terminen
Zinnia Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Min tar fortsatt en øl til maten innimellom, og jeg har termin i morgen. Men syns ikke det gjør noe. Er førstegangs og regner med det vil ta noen timer fra jeg merker at ting er i gang til vi må kjøre avgårde, så en øl gjør ingenting. Men ut på byen-fylla sluttet han med for noen uker siden, uten at jeg trengte si noe til ham. Alle kompisene hans var ute på byen i påska men han ble hjemme og passet på meg, søten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå