Gå til innhold

Hvordan få fine øyebryn..?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere og får det gjort eller fikser dere det selv..? I såfall hvordan..? Takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er egentlig ganske fint formet i utgangsunktet, og relativt slanke, så jeg napper bare vekk litt i underkant fra buen og utover mot tinningene.

Ellers ville jeg nok oppsøk en hudpleiesalong for å få litt tips og veiledning første gangen dersom man ikke er vandt til å nappe/forme bryn, så kan man bare følge opp hjemme i ettertid med å nappe vekk etterhvert som det vokser ut igjen. Har man veldig tykke bryn så vokser de også litt for å få ekstra pent resultat. Jeg hadde sommerjobb i en sånn butikk en gang når jeg var 18-19 år og da lærte jeg meg noen triks der som jeg bruker, og jeg opplevde også at det var veldig mange som kom innom for å få litt starthjelp til å nappe bryn der inne :-)

Skrevet

Naturlige øyebryn er finest. Ikke napp for mye.

Skrevet

Tenk deg brynet som en vinge.

Første ledd skal gå oppover og være tykt. Så svinge nedover og gradvis bli tynnere.

Syltynne buer uten vinkel er stygt.

Synst idol-tone har fine bryn. Selv om hun er ei kjerring!

Skrevet

http://www.eyebrowz.com/catalog.htm

Se litt rundt på forskjellige sider..

Men napp under brynet, ikke over, for all del ikke kort bryna inn ved å nappe ytterst på bryna, men kan godt ta litt inderst på bryna (der bryna " møtest")

Men kommer jo ann på hvordan bryna å ansiktsformen din er..

For all del ikke napp de for tynne, det ser bare følt ut..

Ofte en fordel å gå til hudpleier å få de nappet første gang, slik at en har formen så er det bare å vedlikeholle det selv å nappe litt små hår etter hvert som de vokser ut:)

Lykke til

Skrevet

den engelske sia var jo bra da.. men er det no sider på norsk hvor dem selger sånne produkter???

Skrevet

Formen på øyebrynet finner du slik:

Hold en make-up blyant (el.l) som om den var viseren på en klokke, og midten på "klokken" var midten av nesen din, rett under nesen, mellom neseborene. Vinkle blyanten så den går tvers gjennom pupillen din når du ser rett frem. Der blyanten treffer øyebrynet ditt, skal den høyeste delen av brynet være.

Flytt blyanten til nesebor-vingen, altså fortsatt under nesen, men på siden av nesen.La blyanten peke lodrett opp. Der blyanten treffer brynet skal brynet starte. Hvis du har hår innenfor blyanten(altså rett over nesen - mellom brynene) napper du vekk dette. Vinkle deretter blyanten ut så den sneier kanten på øyet ditt. Der blyanten treffer brynet - utenfor øyet, skal brynet slutte.

Sånn, nå kan du ta neste øye på samme måten :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...