Gå til innhold

ventetiden er over (litt skummel!)


komplett familie

Anbefalte innlegg

På onsdag kom vår prinsesse til verden, 6 dager på overtid. Hun var 3870gr, 52cm lang og 36 cm i hodeomkrets

 

Blir en kortfattet fødselshistorie da det ble en tøff fødsel som man ikke trenger å bekymre dere andre ventende med =)

 

Begynte med vannavgang kl 6 på morgenen - jeg hørte det berømte kneppet.... Det kjedelige var at vannet var misfarget så da bar det rett inn på sykehuset. Lå lenge med CTG-reg da de ikke var fornøyd med det de så - jenta vår var stresset.

 

Riene mine tok seg ikke opp og kom for uregelmessig så jeg ble satt på drypp. Da var det godt å ha lystgassen.... Den anbefales på det sterkeste! Kan si det sånn at det ble min beste venn under hele fødselen =)

 

Etter noen timer skulle jeg få epidural. Måtte tre personer til å få klare å sette den - er det mulig..... Når den endelig var på plass og jeg kjente at den begynte å virke gledet jeg meg til å kunne slappe av og puste meg rolig gjennom riene, men den gang ei!!! Da kom pressetrangen med en gang... Var jo forsåvidt godt det også, men hadde håpet på en liten pause!

 

Pressriene strømmet på og prinsessa vår ble tatt med sugekopp. Hun sto litt skjevt i bekkenet. Det verste var at den siste pressrien lot vente på seg da jeg hadde klart å ødelegge dryppet i kampens hete. Så mens vi ventet på siste rie sto hodet en del ut, og ja det gjorde j... vondt! Men heldigvis kom det en liten rie og vi fikk henne ut =)

 

Prinsessa vår var det desverre ikke mye lyd i så de kuttet navlesnoren og løp av gårde. Hørte heldigvis at det kom litt lyd når de var på vei ut av døren, men egentlig ingen god opplevelse. Etter noen minutter fikk vi beskjed om at alt sto bra til, men at hun trengte litt pustehjelp. Noen minutter senere fikk pappa'n lov til å være med inn. Og de kom sammen tilbake og hun fikk ligge på pappas bryst mens jeg ble ordnet opp i......

 

Så etter en litt tøff fødsel for mor -og far, og en litt dramatisk start for prinsessa vår så var det godt å kunne være sammen med henne.

Vi koste oss på sykehuset, men du verden så godt det var å komme hjem i går. Ble hentet av en stolt storebror på to år og syv måneder =)

 

Til dere som venter; selv om det kan bli en tøff fødsel så er det absolutt verdt det.

 

Lykke til alle sammen - takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...