Gå til innhold

Sex etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det "normalt" og ha sex etter fødselen??

og noen som vet hvor lang tid det tar før vaginen er tilbake i normal størrelse etter man har blitt klipt under fødselen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det bør gå minimum 6 uker før man har sex...

Skrevet

du kan ha sex når du har lyst etter fødselen, men bør bruke kondom før renselsen er over pga infeksjonsfare. var det jeg fikk høre på sykehuset. (mor og svigermor fikk jo streng beskjed om å vente minst 8 uker...) renselsen varer vanligvis 6-8 uker i følge fødselsheftene jeg fikk utdelt på st.olavs forrige fødsel.

akkurat når du har "normal" størrelse kan ingen si, men det er visst viktig å gjøre knipeøvelser, kanskje helst med tanke på inkontinens, trene opp bekkengulvet eller hva de kaller det, og sånne trivelige ting. så får man kanskje bedre sexliv som bonus? egentlig tror jeg at ting trekker seg inn igjen til normal størrelse igjen ganske med en gang, men det kan jo ta en stund før det fungerer som før (både fysisk og psykisk)

arrvevet etter klippet kan kjennes hardt ut en stund, men jeg merker ikke arret mitt lenger, og har ikke gjort det på lenge. fødte i juli 07.

for meg var det aldri vondt å ha sex etter fødselen (men samboer var veldig nervøs for det...for meg var det turn-off at han hele tiden skulle spørre er dette vondt-er dette vondt da-si fra hvis det er vondt da) men det var veldig veldig rart til å begynne med....

Skrevet

Jeg ble klippet, og vi hadde sex etter 4 uker. Da var det en liten stund siden jeg hadde sluttet å blø. Merket stingene i flere mnd etterpå, men bare sånn at jeg merket at det var et eller annet nytt på den ene siden på en måte, ikke noe vondt eller no.

Men er jo greit å vente til man har slutte å blø, og ikke føler seg øm der nede. Er jo kjipt å hoppe til køys for tidlig for så å sitte igjen med en dårlig opplevelse begge to etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...