Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh jeg ble så fristet:(

I påsken er det jo masse god mat og familie og venner også en del alkohol...

Hadde kjøpt inn en 6-pack med alkohol fri øl, men det smaker jo ikke øl akkurat.

Så jeg delte en 0.33 boks med kjærsten min, selv om jeg er gravid i 31 uke.

Det var godt og hadde ikke lyst på mer enn de 3 slurkene det ble, men ååå nå angrer jeg sååå masse:(

Flere som har blitt fristet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fristet - ja

gjort det - nei!!!

Gravide som drikker er forkastelig!!

Egoistisk til 1000!

Skrevet

Du kan bare slappe av,de små slurkene med øl har nok ikke gjort noen skade:)

Skrevet

du burde jo ha klart å holdt deg til etter fødselen...

Skrevet

Jeg har heller ikke gjort det, men alle vet at tre slurker ikke gjør noen verdens ting. Grunnen til at de maner til totalavhold er jo at hva som er lite/mye varierer fra person til person. Det er letter å si at man ikke må ta. Men herregud Hi, du tror ikke at de tre slurkene skader fosteret?

Jeg er så lei av sånne tråder. Blæ!

Skrevet

Du kunne drukket surmelk og få mer virkning enn de 3 slurkene der;)

Skrevet

De små slurkene skader ikke. Jeg smakte på øl jeg også da jeg var gravid, kun en munn eller to og det er ikke farlig. Jeg liker alkoholfritt øl jeg da, ikke alle men noen. Clausthaler er godt, like god som ekte vare spør du meg. Munkholm er fælt!!! Prøv en annen enn den du kjøpte og se om noen andre faller bedre i smak.

Skrevet

3 slurker er jo ikke noe da! Ville nok ikke fått dårlig samvittighet for det.

Jeg liker ikke øl, men er utrolig glad i vin, så er ofte fristet ja. Enten det nå er å nippe tl ett glass iskald hvitvin ellerta etglass deilig fruktig rødvin til en god middag...mmmmm... men jeg klarer å la være. Om andre drikker så snuser jeg gjerne litt på vinen for å i det minste få nyte lukten litt, og det hender jeg tar en halv slurk av mannen sitt glass bare for å få smaken på tungen, men aldri mer enn det på en dag/kveld. Graviditeten og første ammeperioden er tidsnok forbi og da kan man drikke litt igjen med god samvittighet, så det gleder jeg meg til :-)

Skrevet

Når jeg fikk min eldste (10 år) var anbefalingene fra folkehelsa at 1/2 - 1 alkoholenhet en gang i uka var helt greit. Og jordmødrene kunne fint anbefale ett glass vin for å sette igang fødsel. Etterpå har de funnet ut at de ikke kan anbefale noe slikt fordi de ikke har forsket på hva så små enheter gjør med fosteret. Men anbefalingene nå er satt utfra føre var-prinsippet.

Du trenger ikke bekymre deg (men det smaker ikke så godt når man får så mye dårlig samvittighet på kjøpet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...