Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr 2 over påske, og er godt kjent med de fantastiske kynnerne.

Veldig "plagsomt" nå i det siste, og i hele går og i dag har de faktisk vært ganske regelmessige! 6-8 min mellom...

Vet forskjellen på kynnere og rier, og jeg føler det er ikke tvil heller om hva det er. Synes bare det er snodig at de er så regelmessige...

Greit fødsler er veldig forskjellig, men...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 20 dager til termin.. Så ganske så klar snart jeg og.. Men i dag var det nesten så jeg ringte mannen .., men det var bare falsk alarm.. det er første gangen i dette svangerskapet at kynnerne har vært så vonde og det virket nesten som de kom regelmessige.. Kjente det tok skikkelig tak i ryggen samtidig som magen var stenhard og vond.. Var sånn i et par timer bare hvor de kom regelmessige også ga de seg helt..

Men jeg husker fra forrige mann at det blir fort mye vondere om det går over til ordentlige rier.. Men over 2 dager med regelmessige vonde kynnere hadde jeg stusset selv tror jeg.. =)

De vonde kynnerne var nok bare et forvarsel for min del.. , for de gjorde i det minste at det kom en del av slimproppen tror jeg.. Eller rester eller hva det var.. Tydelig at ting nærmer seg ihvertfall.. =)

Skrevet

Ja, kynnerne i forige svangerskap var ikke så ubehagelig som disse. Men likevel er jeg ganske sikker på at det ikke er rier.

For rier, det er enkelt og greit bare... rier...!

Jeg får bare følge litt med... det har ikke skjedd noe mer spennende ennå... Har termin 28 april... Når har du termin?

Forige kom 11 dager over termin (satt igang)

Skrevet

Har termin 30 April.. =) Fødte 11 dager over termin forrige gang jeg og.. , men startet av seg selv da.. Kynnerne denne gangen kan ikke sammenlignes med forrige gang.. men er litt obs allikevel jeg da.. For mannen er borte på jobb frem til mandag ettermiddag.. Og skulle det skje noe så må vi belage oss på ca 4 timer fra jeg melder ifra til vi kan være på fødestuen.. =)

Skrevet

Uff da. Vi sitter fint i det begge to :)) Gubben er ute på fest, og dersom jeg blir sendt nå, er det 25 mil til sykehuset... og det blir en tur uten full mann!

Sitter nå med kynnere langt opp over ørene, vrir meg på stolen og ler. For ikke gjør det vondt, men er jaggu meg ubehagelig.

Skal tro hvordan natta blir.

Nei, lykke til begge oss to sier jeg bare :)

Kanskje påskeeggene våre sprekker snart?

Skrevet

Tror nok igrunn ikke det blir noe baby her før om et par uker. Bare kroppen som forbreder seg .. Men drømte at jeg hadde flust av rier i natt da.., og våknet med noen kynnere ut av en annen verden.. Håpe at jeg i det minste slipper gå 11 dager over denne gangen.. =)

Skrevet

Jeg er også gravid med nr.2, og har hatt regelmessige ganske vonde kynnere til og fra i noen uker nå...sukk...håper hver gang at det skal gå over til rier, men neida, det gir seg etter noen timer. Det er som du sier ikke tvil når det først er blitt rier ;) I forrige svangerskap startet også fødselen med regelmessige kynnere som bare ble vondere, så blir litt skuffet nå når det aldri blir vondt nok, men tenk så godt trenet livmor vi alle har til fødsel ;) Lykke til :)

Skrevet

Jeg er førstegangs, og hadde natt til i går og i hele går kraftigere kynnere enn jeg har hatt tidligere i svangerskapet. Jeg TROR iallefall det var kynnere, for det ga seg når jeg reiste meg opp, og var aldri ordentlig vondt.

Men de kom som i et bredt belte rundt hele magen (nederste del) og ryggen, magen hard, og så slapp de taket, før det etterhvert kom en ny runde.. Kjennes nesten ut som om man må på do å gjøre nr 2 uten at det kommer noe liksom... :/

Har vært rolig i dag (så langt).

Men det er vel bare trening til fødselen, og bra er nå det ;)

Men kan regelmessige kynnere gå over til rier hvis man har hatt de over lengre tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...