Gjest lakrisbåt Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg så det selv, og har ikke sett det siden jeg var liten. Hvor store bør de være?
Mom2Two Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Leste den første gang for eldstemann før han var 6.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Eldste gutten min var 5 år da vi så brødrene løvehjerte på teater. Han syntes det var kjempespennende. Måtte forklare en del underveis, men det gikk greit, Han var ikke redd. Da vi opdaget at serien går på tv nå, ble han helt i 100;) Han er veldig facinert av denne historien. Lillebroren på 3,5 så også på serien på tv i går,,men tror ikke han skjønte så mye. men le ihvertfall ikke redd;) Selv synes jeg det er en kjempetrist og fin historie. Satt med tårer i øynene under 1. episode i går
Gjest lakrisbåt Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 ok, det høres rimelig ut, tror jeg... det kom på like etter barne-tv i kveld, så jeg slo av ganske raskt. Så tenkte jeg at jeg kanskje var litt overbeskyttende, men det er kanskje lurt å lese boka i første omgang ja:) Litt for liten enda og ikke spesielt tøff i trynet;)
Gjest lakrisbåt Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Vi kunne aldri latt vår få se det i en alder av 3,5. det hadde vært veldig traumatisk, he he. I en alder av fem er fremdeles emil i gråsonen, til tross for vår entusiasme:)
Tommage♀♂ Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Åh, leste nettopp boka for første gang jeg, gråt så tårene sprutet etter 3 sider, hehe=) Leste med gråten i halsen første halvdel, lettere sentimental neste halvdel, og så gråt jeg høyt på slutten igjen. Tror nok ikke jeg klarer hverken å lese boka eller se film/teater med ungene før de er ganske store jeg!=/
Mrs. Bouquet Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Den ble lest høyt for oss på skolen. Jeg syns det var en kjip historie, for trist og forvirrende for mitt barnesinn. Jeg kommer ikke til å presentere boka eller filmen for mine barn.
xxxJulianexxx Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Jeg lot seksåringen min se filmen. Den gjorde stort inntrykk, men han ble litt redd for drager etterpå. Tror egentlig ikke han skjønte så mye om det med døden. Heldigvis har jeg klart å overbevise han om at drager ikke finnes. Filmen er jo pyntet litt på. I boka begår jo lillebroren selvmord for å kunne møte storebroren sin. Egentlig altfor mye sykdom, ondskap og død etter min smak.
EinFrosk Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 Det kommer ann på barnets grep på fiksjon og virkelighet. Jeg synes faktisk dette er en historie fyllt med håp jeg da. Jeg har en morbid side og har hatt det siden jeg var barn, så jeg ser liksom mest det vakre i det. Stakar datteren min om hun ikke er samme type, for her blir det nok mye Mio min Mio og Brødrene Løvehjerte;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå