Gå til innhold

Noen som har noen tips mot kviser og uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Renser hver dag og vasker, men i det siste har det blitt værre enn noen gang.

Nå har jeg fått på halsen og i kinnene hvor jeg aldri har hatt en eneste kvise tidligere.

Noen som har noen tips, råd, produkter, evnt noe en hudlege/plier kan gjøre?

Eller hva det kommer av?

*fortvilet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen da vel. Dette er ikke noe legeforum..

Skrevet

Ikke herje for mye med huden. Bruk en fetere krem enn du sikkert gjør, huden kan kjennes fet, men rett etter vask er den nok tørr. Ta sol eller vær litt ute i sola.

Er det galt nok, så be om henvisning til hudlege. Tetracyclin(antibiotika - lang kur) kan hjelpe.

Jeg er verken lege eller hudpleier, men har erfaring med kviser, om det kvalifiserer;)

Skrevet

Gå til legen. H*n kan hjelpe deg.

Skrevet

Vask med bakepulver. Svir litt, men det funker faktisk :D

Skrevet

Du er ikke gravid, da?

Jeg hadde ikke hatt en eneste kvise på 3 år, før de plutselig tøt frem i fjor høst.

Ble kjempefortvilet, og kjørte på med broderens kvisekrem, men det funket ikke. Da jeg fikk positiv test skjønte jeg imidlertid fort hvorfor de kom :)

Men, jeg var veldig plaget lenge, er nå 23, og begynte på Diane p-piller og en halvtårskur med tetracykliner når jeg var 19, og som sagt, jeg hadde ikke en eneste kvise på 3 år etter det.

Gå til legen, det er det beste. Mye bedre enn å stå foran speilet og fortvile.

Lykke til :)

Skrevet

Du gjør rett i rense huden hver dag..

Gjør det 2x morning og 2x kveld

Peel ansiktet ca 2 ganger i uken

Ikke bruk en fet krem, bruk en lett krem med fuktighet å ikke fett, siden du får kviser på kinnet så har du antagentligvis nokk fett men for lite fuktighet..

Men ikke ann å annbefale deg produkter uten å ha sett huden din da..

Så du bør helste gå til hudpleier å få annbefalt produkter der..

Noen enkle små ting å gjør er å dyppe/spyle ansikte i kaldt vann, det øker blodsirkulasjonen.