Gå til innhold

Mormelk med klumper- trenger svar fort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumpet ut morsmelken i går, har stått i kjøleskapet siden da. Skulle gi den til babyen nå, oppdaget at det var kjempestore klumper i den.

Er det vanlig at morsmelk klumper seg? Eller er det noe galt med den? Kan jeg gi den til babyen?

Varmet den opp og ristet den, klumpene ble borte da. Både smaker og lukter ok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at jeg ristet på flasken før jeg gav den til babyen, så det var kanskje pga klumper?? (husker ikke, myyyye er borte i en slags graut fra den tiden pga lite søvn og ammetåke)

Skrevet

Du må da ikke finne på å gi dette til babyen din!! nei nei nei.

Skrevet

Hvorfor ikke? Hva er galt med den?

HI

Skrevet

Du må da skjønne at du ikke kan gi babyen melk med klumper i. Hva med å amme babyen din eller pumpe en ny flaske?

Skrevet

Det kan jeg ikke.

Men hva er klumpene da? Den er jo ikke sur...

HI

Skrevet

men er det klumper, eller mere små "flak" ??

Kanskje du kan lete etter info på ammehjelpen.no (heter det det?) en nettside, heter sikkert noe i den dur iallefall. Eller ring ammehjelpen på telefon! Du kan google så finner du sikkert nr. (eller har du det virkelig travelt, ring 1881 og få nr til ammehjelpen

lykke til!

Skrevet

Jeg også lurer på dette. Jeg pumper innimellom og setter i kjøleskapet. Har prøvd å sette den direkte inn og det blir klumper til neste dag. Har også prøvd å la melken få romtemperatur før jeg setter inn i kjøleskapet. Har blitt klumper da også. Har kastet melken siden jeg har nok fra før. men hva kommer klumpene av?

Alt utstyr og flasker er vasket og sterilisert. Kjøleskapet holder normal temp og jeg har plasser det innerst på nederste hylle. Noen som vet?

Skrevet

HERREGUD!!!

Det er bare å varme den opp, så forsvinner "klumpene". Dette er "fløten" i melken din som har klumpet seg, gjør ingenting. Den er IKKE dårlig, IKKE kast den!!

Skrevet

Fløte klumper seg IKKE. Den flyter.

Skrevet

Og rister du på den da (eller bare leer på den), vil det se ut som klumper i melka!!

Skrevet

Det stemmer at dette er fett som legger seg langs kanter og på toppen. Når du beveger flasken, vil dette løsne og se ut som klumper i melka. Varm den opp og rist flaska, så ser du at det er borte :-)

Skrevet

Mannen min var litt smartere enn meg.

Flaska har nemlig stått øverst i kjøleskapet (opp mot fryseboksen) ting har en tendens til å fryse i den hylla. Så han mente den bare hadde frosset. Sjekket, og det var bare isklumper. Så nå har babyen spist og sover.

Ble litt stressa her jeg nå. Har begynt på en kur, som gjør at jeg må avstå fra å amme mens jeg går på pillene. Har to flasker med mm stående i kjøleskapet + en sånn drikkeklar mme på 200ml.

Så for meg at jeg måtte klare meg med 200ml med erstatning til butikkene åpnet i morgen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...