Gå til innhold

Vurderer å gi opp delamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veldig frustrerende matesituasjon med mye skriking og gulping. Det er helt vanlig å bruke opp til to timer på et måltid Det kan virke som om blanding i magen gjør dette værre.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga opp da ungen var 6 uker. Bare stress og mas, og lang tid ble brukt som glatt kunne vært brukt til kos i stedet for.

Skrevet

jeg slet masse med amminga med førstemann. ga ikke opp, og har angret masse på det. spesielt etter jeg fikk nr 2 og så hvordan det egentlig skulle/kunne være. gikk glipp av mye kos og tid til hyggelige ting. alt var egentlig bare pes i hvertfall de første 3 mnd. gjør ikke det samme igjen!

Skrevet

Jeg har jo egentlig lyst til å slutte, men det er så mye styr nå... Vil jeg miste melken helt om jeg f.eks ammer morgen og kveld og gir flaske ellers?

Skrevet

Det er jo bare å prøve:)

Husk at det ikke er noe nederlag å måtte gå over til flaske. Ammingen er ikke det viktigste; kjærlighet, nærhet, kos og mat er det viktigste:) Og ungen får alt den trenger fra tillegg.

Jeg har et barn som jeg delammet, og til slutt ga opp ammingen med. Så jeg vet hva det er, og hvor stressende det er. Spesielt med første barnet, hvor en har lyst å gjøre alt perfekt.

Og så har jeg et barn som jeg klarte å amme i 10 mnd. Her ga jeg ikke tillegg i hele tatt. Men tanken min var at dersom det ikke gikk, så hadde vi tillegg, slik at ungen ville jo få mat:)

Skrevet

Ja dette har jeg erfaring med, og vet at jeg skal aldri aldri slite meg så ut pga ammingen med nestemann!

Jeg sleit med amming og pumping, babyen sleit med amminga og det endre i gråt for både mor og barn som regel, selv om jeg visste at flaske gikk greit ville jeg ikke gi opp!

Det var den største feilen jeg gjorde, og når jeg endelig gav opp etter et par mnd med slit, babyen var da 4mnd, så var det det beste jeg har gjort.

Sleit med dårlig samvittighet og følelsen av å være mislykket, men når jeg ser tilbake på det nå så var det nok hormoner som snakka til meg, og at jeg ikke skulle latt det gå så langt!

Så mitt råd er at om du føler at ammingen går mot slutten og at det bare er stress, så er flaske og mme et bedre alternativ.

Bruk heller tiden til å kose deg som nybakt mor med god samvittighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...