Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 7.april, 11dager før termin kom lille Tilde til verden. Hun var 3650gram og 50cm lang. Helt perfekt.

Ble lagt inn natt til tirsdag fordi jeg hadde feber som steg litt fort og de ville kontrollere fosterlyd. Ingen "planer" om å føde den dagen. Var moden og hadde en cm, men ingen tegn på fødsel. Klokka 8.00 på tirsdagen ble jeg sjekket igjen før de skulle høre fosterlyd, da hadde jeg plutselig 4cm uten at jeg hadde merket noe og mens hun holdt på gikk vannet. Da skulle det bli fødsel den dagen. Hadde ikke noe særlig rieakivitet før klokka ble 10, men da tok det seg opp,

Klokka 11 var det vondt, brukte lystgass som en gal og fikk en paralgin major samtidig som jormor sjekket åpning: 5cm!!! Dette kom jo til å ta tid. Min mann spurte om det ikke var tid for å sette epidural (jeg hadde bedt om det), hun sa det var greit men ville sjekke en gang til først før hun fikk anestesilegen til å komme.

Gubben ville da kjøpe seg noe mat mens hun sjekket igjen. Ti femten minutter senere var han tilbake, da stod jeg på kne i sengen og hadde gode 9cm åpning, ingen tid til epidural. Trykkriene begynte litt over tolv og det var en fantastisk følelse, for noen fantastiske krefter. 17 minutter senere var tulla ute.

2,5 time fra det begynte å gjøre vondt til tulla var ute. En helt fantastisk opplevelse. Til tider svært vondt, men absolutt ikke så forferdelig som jeg husket fra siste gang. (forige gang var ingen god opplevelse, tang, blødning ++). Sitter her nå med bare gode inntrykk fra fødselen, drømmefødsel vil jeg kalle det. Jormor var utrolig flink og jeg fkk ikke så mye som et sting engang. Var i dusjen et par timer senere og følte meg skikkelig pigg.

Nå er vi hjemme fra sykehuset og vi bare koser oss, puppene begynner å bli litt såre men litt må man jo lide for disse vidunderene:-)

Lykke til til alle dere andre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Håper min fødsel blir like "lett". Hadde vært deilig om jeg slapp å sy! Kos deg masse med den lille :) og god påske!

Skrevet

Åååh så godt å lese en sååå fin historie =) Gratulerer å lykke til med alt fremover =)

Skrevet

Gratulerer med tulla.

Hørtes ut som en drømmefødsel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...