Gjest Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 For første gang på mange år hadde jeg skikkelig mareritt i natt, av den typen hvor man bråvåkner ved at man drar pusten inn og nærmest sitter i sengen i det man våkner. Ekkelt. Har kikket litt på sånn drømmetydning side på nett, da jeg har tro på at drømmer er noe som ligger i underbevisstheten vår og kan hjelpe en til å forstå ting med en selv, men fant ikke noe som passet skikkelig. Når jeg tenker over marerittet nå var det egentig ikke så skummelt handlingsmessig, men følelsene "jeg" hadde der og da gjorde at jeg var alvorlig redd i drømmen. Husker ikke alle detaljene, men gikk inn i en heis, og der stod det en eldre dame. Tror jeg trykket på en knapp. Heisen begynte å gå, tror den gikk ned, men husker ikke helt, men så gikk den ikke slik den skulle, var noe dragende og rart med den, rykket litt. Hun eldre damen virket også skremt, så jeg gikk bort til henne for å trøste henne og berolige henne og tok bl.a hendene hennes. Da skjedde det noe med henne, hun ble ond og var et slags spøkelse(?) eller noe sånt og prøvde å dra meg med til sin verden ved hjelp av heisen, var utrolig ekkelt. Prøvde å kjempe meg løs og oppover, var bokstavelig talt livredd, og våknet da altså halvsittende i sengen, skikkelig skremt, tok tid før jeg fikk orientert meg og roet meg ned igjen. Noen som kan tolke dette litt for meg?
Pengetreet Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Det er vanskelig å tolke andres drømmmer fordi det erså individuelt hvordan de kan tolkes. Noe av det viktigste en skal legge vekt på er følelsene man hadde i drømmen. Hvis en får mange drømmer av samme type, kan det være at de vil fortelle noe viktig. Men her er et forslag: Heisen går nedover, på en dragende måte - kan symbolisere din kontakt med din egen underbevissthet. Det er noe der nede som "drar" deg nedover. Den gamle damen som blir et spøkelse og vil dra deg ned - kan symbolisere noen gamle uforløste følelser som du ikke tør å konfrontere, eller sider ved deg selv som du undertrykker. For endel år siden hadde jeg stadig tilbakevendende drømmer hvor jeg ble jaget av spøkelser i en ekkel kjeller. De sluttet å komme når jeg tok fatt i gamle opplevelser som jeg ikke hadde fått bearbeidet.
Gjest Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Takk for svar! :-) Jeg er usikker på hva det kan være i så fall, har ikke for vane å fortrenge så mye egentlig. Hmm.. får tenke litt over det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå