Gå til innhold

Åh... blir helt oppgitt av oppførselen til barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca 3 mnd siden jeg flyttet ut, vi har barna 50/50.

De 2 første mnd snakket vi ikke sammen , bf er oppførte seg som en komplett idiot og ville ikke snakke med meg annet enn når det er noe som gjelder barna. SÅ plutselig for ett par uker siden kom han og fortalte meg hvor mye han hadde savnet meg , ville at alt sku bli bra og at jeg skulle flytte tilbake igjen. Og alt dette kom som en stor overraskelse på meg, hvem kunne skjønne det siden han hadde vært så dust ? Ihvertfall sa jeg at dette kom overraskende, og at jeg måtte få tenke på dette, kunne ikke bare si at vi skulle prøve sånn plutselig . Men nei , siden jeg sa dette ville han aldri mer prate med meg igjen. Bare så jeg var klar over det, så var han ferdig med meg. Jaja? Ok, så snu på flisa du. Jeg lider ingen nød, har det supert alene.

Når vi skulle dele ukene , hvem som skulle ha hvilke uker , ville han absolutt at det skulle bli likt antall røde dager på oss i påsken. Vi bytter på fredager, men nå ville han jeg skulle ha ungene til påskeaften . Greit for meg det. Men tidligere i uka snakket vi 2 minutter på tlf, og ble enige om at vi skulle avtale i dag når han skulle få ungene i morgen , men han ville ha dem sent siden han skulle på byen i dag.

Nå prøver jeg å ringe , og han nekter å svare. Hva gjør jeg? Jeg blir så forbannet på den dritt ungen at jeg spyyyr!!

Jeg tenkte å vente enda en stund, så sender jeg en mld om at jeg kommer med guttene kl 12 i morgen. Jeg får dårlig samvittighet, men kunne tenkt meg litt påskefri jeg også , også er det jo han som nekter å svare meg! Ikke jeg som motarbeider alt som gjelder barna.

Typisk han å få meg til å få dårlig samvittighet.

Hva hadde dere gjort?

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i allefall ikke blitt sammen med han igjen. Så hadde jeg fått til en bedre samværsfordelingsnøkkel. Denne mannen er er det ikke håp for. Lurer forresten på hvor gamle dere er og hvor gammel ungen er. Det hele virker noget umodent.

Skrevet

Tenk om noe hadde skjedd med barna deres, og du ikke hadde fått tak i han. Hvis det ene barnet hadde blitt skadet.

Spør han i en melding om hvem du skal kontakte om XXXX blir sendt med ambulanse til sykehuset, når han ikke er tilgjengelig!

Skrevet

Vi er vel det man kaller voksen , guttene er 3 og 5 , jeg er 33 og han 36. Men sånn som han oppfører seg får jeg sånn fjortiss flashback.

En ting som er sikkert, men denne oppførselen blir det aldri oss igjen!

Skrevet

Jeg sendte til og med en melding tidligere i formiddag, om han kunne være grei å ringe meg! Han er avhengig av mobil , så han har garantert lest den .

Har også vært inne på tanken om at hva skjer hvis det hadde vært noe virkelig alvorlig??

Skrevet

Vet at dette ikke har noe direkte med innlegget å gjøre. Men forundrer meg over foreldre som også "kunne tenkt seg litt påskefri"...

Jeg har også påskefri - men selvfølgelig sammen med barna.

Og hadde jeg ikke bodd sammen med barnefar og delt ansvar for ungene, hadde jeg vært lykkelig over feriedager sammen med ungene i en ellers travel hverdag!!!

Bare noen tanker som jeg ikke klarte å holde for meg selv.....

Skrevet

Kos deg med guttene dine, du ;o)

Og reis bort sammen med dem, eller finn på noe koselig sammen med dem.

Drit i denne møkkafaren. Hans tap. Denne påsken er din. Neste påske er hans!

Skrevet

signerer denne! reagerer også på venner som er skilt og snakker som om ungene sine som arbeid man vil ha fri fra i ferier og høytider. ????

Skrevet

Jeg har ikke hele flokken sammen med meg i påsken, og skulle gitt ALT for å hatt dem her sammen med meg hver eneste høytid!

Snufs......savner barna mine.

Skrevet

Jeg er HI. Det er ikke sånn ment at jeg ikke vil ha ungene mine, men når vi har en avtale så har vi en avtale. Jeg må vite hva jeg kan holde meg til. Jeg har med glede guttene mine, helst vil jeg ha dem full tid hos meg. Hadde passet meg perfekt. Men nå er det engang sånn at vi har barna 50/50, og da er det greit å forholde seg til det. Hadde han kommet å sagt at han hadde lyst på en hyttetur med noen venner, og om jeg kunne hatt de til over påske hadde jeg gjerne gjort det. Men når avtalen er lørdag , og jeg vet at han er på kanon fylla i dag, og vært det x antall ganger denne påsken blir jeg så provosert over den umodne og ansvarsløse oppførselen hans. Og dessuten så har den ene lille prinsen vært syk og vært masse våken på nettene , så kjenner jeg er sliten . Men frister ikke å levere de til en fyllesyk far heller.

Uansett, poenget mitt er at han er umoden og ansvarsløs. Også har han ikke makt over meg mer, og bruker ungene mot meg. Kjenner jeg er sliten , og trenger litt avlastning. Familien min bor på en annen kant av landet, så er ikke lett å få mamma til å ha dem en liten ettermiddag så jeg kan komme litt ovenpå.

MEN: Er super glad for at jeg har hatt dem nå i påska! Takk og lov!!

Skrevet

Jeg vet hva du gjør! Ring foreldrene hans med en bekymret stemme, og spør om han er syk, siden du ikke hører noe fra han!

Skrevet

Når det skal være slik at den ene parten ikke kan forholde seg til avtalte tider, dager osv så kan du nesten ikke rette deg etter avtaler. Det må fastsettes i skriftlige avtaler, gjerne med familievernskontor som hjelper (for din del)

Greier ikke pappa forholde seg til en 50/50 ordning så bør du kanskje vurdere annenhver helg og evt en ekstra dag i uken. Dette også for barna sin del, å få vite at i dag skal dere til pappa.... men neida, det ble i morgen...tror jeg. Dette vil skape en veldig negativ følelse fra barn-pappa. Og det er de ikke tjent med.

Så jeg spør meg selv hva jeg hadde gjort... jo, tatt med meg barna å reist til mamma, latt barna få kose seg med bestemor og du kunne fått litt avveksling samtidig som du koser deg med både barna og din mor!!!

Jeg har desverre ikke sønnen min nå, han kommer igjen på mandag, jeg har yngste jenta mi (da jeg er sammen med hennes far og vi venter nr tre) Fy til noen tunge dager når ikke lillemann er sammen med oss, det skjærer meg i hjertet...Vi har hatt denne ordningen i 4 år men hver eneste gang er det like ille.. uansett!!!!

Skrevet

he, he

Jeg er heller ikke skilt, men misunner av og til de som får litt fri innimellom. Tror ikke det er så alvorlig ment når de sier det. Men det er klart det er vel den eneste fordelen med å være skilt at man av og til får en fridag. Påsken er i huset er jeg opp hver dag kl. 06.00. Ikke akkurat påskeferie.... jeg skjønner det litt.

Skrevet

HI igjen her.

Joda, han ringte meg i 14 tida, da var han våknet . Lurte på hva vi gjorde... Jeg smilte og var glad og sa vi kommer om ett par timer, vi er ute å koser oss ! Var deilig å triumfere der ja. En dag så våkner nok den mannen også . Er håp for alle. Håper bare han får seg en dame snart, som har barn selv. Og at hun er oppegående og tar ansvar .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...