Gå til innhold

Stive, tømmerskuldre....auauau...evig problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe?

Mannen min knar på dem så godt han kan og prøver å ta livet av knutene der bak.

Jeg har en stressende jobb og har blitt MYE flinkere til å ikke heise skuldrene opp under øra, men likevel, jobber mye med armene, ikke alltid jeg kan velge "perfekte" arbeidsposisjoner, og så tuller jeg det nok til selv også - ved å heise skuldrene opp innimellom.

Yoga?

Fysio?

Akkupunktur?

Naprapat?

Pilates?

Hva hjelper dine skuldre?

(trener for øvrig variert tre ganger i uka i tillegg til min aktive jobb)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til fysio som også er manuellterapeut to ganger i uken. Jeg heiste skuldrene så mye opp at jeg fikk en nerve i klem, veldig vondt og en ubrukelig arm (som jeg måtte bruke allikevel). Det hjelper meg veldig med behandling iallefall.

Skrevet

Så da må en til behandlig to ganger i uken for ever, liksom...? Blir det ikke himla dyrt også?

Skrevet

Får frikort etter 2500 kr, og studentorganisasjonen dekker 1500 kr. Jeg må ha to behandlinger i hektiske perioder, nøyer meg ellers med én og om sommeren trenger jeg ikke behandling. Trener dynamisk yoga også, det hjelper bra.

Skrevet

Må man via lege, da eller? Hva koster en behandling?

Andre med tips?

Skrevet

Jeg sverger til naprapat, han er virkelig en trollmann altså... Nå er ikke jeg veldig plaget, men har hatt noen runder likevel, med skikkelig vond nakke og skuldre.

Naprapaten kombinerer jo fysioterapeutens og kiropraktorens kunnskaper, så når jeg har vondt i nakke/skulder varmebehandler han, masserer/knar ut muskelknutene og manipulerer nakken. Det føles som å fly på vei ut derfra, hodet sitter så lett på skuldrene og det føles som det kan snurres trill rundt så mykt er det ;)

Gjør dritvondt dagen etter da, blir skikkelig støl, men tar smertestillende/muskelavslappende i behandlingsperioden.

Meste jeg har hatt er 6 behandlinger etter hverandre, men må jo tilbake neste gang jeg er blitt stiv og vond igjen. Mannen min er flinkere enn meg (fordi han er mer plaget) så han går til naprapaten prevantivt, altså etter en ferdigbehandlet vond periode går han dit en gang i måneden for å ikke bli like stiv og vond igjen. Derfor trenger han sjelden intensiv behandling lenger.

Skrevet

Oki, har provd naprapat før (for annet) og det funket jo da, så da bestiller jeg dit igjen.

Så neste problemstillling: naprapaten blir plasteret mitt, men hvordan unngå å få såret i utgangspunktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...