Gjest Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Hei:) Er endelig gravid etter år med prøving. Har slitt med veldig tidlig sa'er. Er bare 15 dpo i dag, men testene har vist positivt siden 10 dpo. De blir gradvis sterkere, og i dag var den kjempepositiv. Men så kommer spørsmålet... I disse helligdager er det jammen meg ikke lett å få til blodprøve. Kan jeg få tatt en prøve på tirs (19 dpo) og en ny tors el fre (21-22 dpo)? Vil jeg utifra disse prøvene kunne se om ting forløper seg normalt, eller er det for sent i syklusen??
snuffe Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Hei, sniker innom fra andre trimester såvidt. Ja, du kan fint måle da og få en grei indikasjon på om stigningen er normal. Jeg tok hcg-målinger helt frem til 26 dpo. Vær obs på at du ofte kan forvente lavere stigning så sent; mellom de første målingene mine var det langt over 100% stigning på to døgn, mens det på de som ble tatt sent var noe under. Det var likevel helt normalt og svangerskapet forløper som det skal. Når nivået nærmer seg 8-10,000 vil det stort sett stige saktere og en dobling tar gjerne rundt 72 timer. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Hei shute, og tusen takk for fint og informativt svar Da ringer jeg legen over helgen da. Lykke til på 2. trim
Lillevenn33 Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Vet ikke så mye om HcG nivåer, men hvis det er en trøst: den gangen jeg fikk en SA var testen svakt positiv på IKM og dagen etter IKM. Det gikk galt i uke 6. Det er et godt tegn at du testet positivt så tidlig som 10 DPO.
Gjest Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Hei Ula Ja, det slik jeg også har tenkt. Har hatt 3 sa'er, og da har alltid testene vært svake, for så å bli negative etter få dager. Men ikke denne gangen, gitt. Denne gangen blir de sterkere for hver dag, og strekene er tydeligere nå enn de noen gang har vært. Har forresten hatt min første doble pergokur denne gangen, så jeg har nok hatt en eksta god el Takk for svar, og lykke til til deg..
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Jeg har selv mistet 2 ganger 1sa og 1 ma. Begge de to gangene jeg mistet gikk jeg sikkert 10 dager over forventet mens før jeg fikk positiv graviditets test og, graviditets testene var også veldig svake. Når jeg gikk gravid med sønne min så fikk jeg to knallrøde streker på den dagen jeg skulel ha mensen og da gikk også alt bra;) Er igjen gravid i 6 uke og denne gangen fikk jeg også to knall røde streker på den dagen jeg forventet mensen så jeg krysster fingrer og tær for at alt går bra denne gangen også, og jeg er helt sikker på at alt går bra med deg også denne gangen. Tidlig positiv test er et godt tegn;=) Vil ønske deg masse lykke til;)
Gjest Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Hei troika.com Jeg blir så glad når jeg leser slike svar!! Og jeg tenker likt som deg at sterke tester må jo være positivt. Det går godt for oss begge denne gangen! =) Ser at du har termin 12.? Jeg har den 19. des. Blir gøy å følge hverandre over på 2. trim. Takk for lykkeønskninger og right back at cha
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 hei:) er bare sjekke hcg nivået der du er nå men det med at grav tester er jeg ikke helt enig i. ved min sa var det slik, veldig svak ved ikm.. og det gikk jo galt, så langt er jeg enig:) men ved min ma, var grav testen knallsterk! målte hcg siden jeg ble gravid 14dager etter sa`en. det så slik ut ved hcg målinger. 6uker: over 9000 plommesekk på ul. 7uker over 51000 hjerteslag på ul 9+5uker over 101000 ingen hjerteslag på ul. fosteret var da dødt... etter hcg målingene var dette kjempe bra stigning..men gikk alikevel galt:( det jeg vil med dette er å si at hcg nivåer er veldig forskjellig fra person til person , og ingen kan egentlig svare på hva som er normalt:) du kan ha lavere verdier enn meg og andre, men alikevel kan det gå bra:) vet akkurat hvordan du har det... jeg og lurte meg skakk etter sa`en... forferdelig ikke vite.. men! selvom det ser ut som det går galt veldig ofte her inne, er det jo ikke slik.. som oftest går det bra! , men er jo bare skrekkhistoriene man hører ofte.. jeg og kommer til å være kjemperedd neste gang..førsteprøving siden ma 25feb igår..men er jo ikke annet å gjøre enn å prøve! er verdt det når man ligger med den lille i armene:) masse lykke til! dette går helt sikkert bra:) klem fra
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 11. april 2009 #9 Skrevet 11. april 2009 ikke ma 25 feb, men utskraping...
Gjest Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 #Linnea skal bli storesøster# Takk for innspill. Jeg forstår godt hva du mener, men jeg har kanskje ikke forklart meg så godt? Altså, jeg sliter veldig med å "komme i gang" . Har prøvd å bli gravid i 3,5 år, og har 3 ganger opplevd positiv test på denne tiden. (4. gangen nå) Men det som er, er at jeg har begynt å blø ca en uke etter den første svake testen. Min teori er at egget ikke har festet seg godt nok. At DET liksom har vært mitt problem. Har også hatt en rar følelse de andre gangene. Har ikke gledet meg skikkelig osv. MEN, denne gangen er det ikke tvil om at det går rette veien, og jeg er nå gravid på lik linje med alle andre Trist å høre om din ma og din sa. Det er tungt å miste uansett. Men her sier du jo selv at det var liv ved tidlig UL før ma'en, og iom det gikk galt såpass "sent", så er nok ikke problemet hvor godt egget fester seg eller ei?! Jeg VET at sa/ma/exu/bo osv er vanlig, men AKKURAT nå er jeg like gravid som alle andre her inne, og jeg har like god sjangs til å lykkes med å bære den lille frem Om jeg forstår der riktig, skal dere prøve på ny nå etter ma'en? Du var bare innom her på 1.trim, og nicket er fra før du mistet? Isåfall så får du ha masse, masse lykke til med prøving og alt det det innebærer! Tviler ikke på at den sitter snart!! ) Klem tilbake
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Ja det blir kjempespendene;) Gleder meg så fryktelig mye til og få en liten til. gleder meg til første trimester er over sånn at jeg kan begynne og slappe av;) har en god følelse men så er det jo sånn at en aldri kan vite... Men er optimist og kan jo ikke gjøre noe annet enn og håpe og tro på at alt skal gå bra denne gangen også
Gjest Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 troika.com Ja, jeg også gleder meg sykt til jeg flytter over på 2. trim og bare kan nyte følelsen av å være gravid! Jeg har troen på at det går godt for oss begge =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå