Gå til innhold

Er visst i gang, men dette tar tid ser det ut til... Noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg la meg igår kveld var jeg veldig urolig i kroppen. Merket en del menssmerter utover natten, og tom på en klut for å sjekke for fostervann. På morgenen kom riene med ca 10min mellomrom og jeg hadde en liten blødning. Så vi fikk eldstemann til bestemor og ringte føden. Fikk beskjed om å spise og dusje og så evnt komme inn. Vi dro inn for en sjekk, men var veldig klare på at vi nok kom til å komme hjem igjen.

Lå ganske lenge med ctg for babyen var litt mer aktiv enn hun kanskje skulle vært, litt stresset altså, men ikke noe farlig! Rieaktiviteten ga seg så klart da vi kom inn på fødestua... og jeg hadde kun en cm åpning...

Ble sendt hjem igjen, fikk beskjed om å spise og slappe av, og at vi nok var tilbake igjen i løpet av iallefall et døgn!!

På vei hjem hadde jeg så klart noen skikkelig kraftige og hyppige rier, men nå har det roet seg mer enn jeg skulle ønske...

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få riene til å ta seg opp igjen???

Er forresten 40+6, så RIMELIG klar for fødsel nå ja!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan,

Gå dere en tur, det skal hjelpe på fremgangen samtidig som dere får dere litt frisk luft før ting tar skikkelig til:)

Lykke til med fødselen, gleder meg til det er min tur:)

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til jeg!

:o)

Skrevet

Hei hei!

Joda, har tatt en liten tur, men det hjalp bare litt.. Nå tror jeg vi skal satse på å få i oss litt kinamat - får vel ta noe litt sterkt jeg vel;-)

Håper håper håper jeg kommer skikkelig i gang igjen snart!! Savner eldstemann og har ikke lyst til å sitte her hjemme i hele morgen også uten henne...

Lenge til termin for deg eller??

Skrevet

Takke takk :-)

Skrevet

Hei Trampe73!!

Virker som om vi er i samme båt gitt!!! Jeg er også 6 dager på overtid, og vannet gikk kl 08 idag morges! Fikk ikke rier og var oppe på føden til sjekk kl 11, for å sjekke CTG og sånn. Alt var greit og vi fikk beskjed om at vi bare kunne gå hjem igjen å komme opp igjen hvis/når riene kom regelmessig, altså 5-7min mellom hver og når de varer over 30 sek. Nå har riene begynt men har ikke så veldig vondt enda, de er levelige foreløpig... Har akkurat kommet hjem fra å spise middag på en indisk resturant så håper at d kan sette igang ting!

Nå har jeg rier med ca 10 min mellomrom, men den siste kom selvfølgelig for lengre siden... Ser ut som det kan blir en lang natt!!

Skrevet

Hei Gravide!! :)

Skrevet

Og vi prøver på nytt;-) hihi

Så spennende med deg og da!!! Men kjedelig at det ikke en gang hjalp at vannet gikk....

Må si jeg er LIVREDD for at de få, men vonde, riene jeg har skal stoppe helt opp!!!!!!!!!! Så jeg mer eller mindre jubler når jeg får en skikkelig en...

Er så utrolig klar for å se snuppa vår nå.....

Og for å få hjem eldstemann!! Hun har nemlig først vært hos mine foreldre noen dager, og rakk bare en natt hjemme før hun i dag morges ble sendt til svigerforeldrene mine. Vet jo hun har det veldig bra der, men jeg må si at jeg savner henne og har litt dårlig samvittighet for henne nå....

Vi får håpe at ingen av oss er hjemme i morgen tidlig, Gravide!!!!

LYKKE TIL!!!!!!!

Skrevet

Min søster fant en vei med 27 fartshumper som de kjørte frem og tilbake, skal visst nok riste løs babyen... ;o)

Skrevet

Jeg er 11 dager på overtid, å leeeeeeeeeeei.

Skal på overtidskontroll imorgen tidlig.

Sitti nå i to dager med små rier,men de har tatt seg litt opp nå i kveld,men skal nå prøve å sove snart

Skrevet

Se det, da var riene mine virkelig igang heldigvis!! :) Var ute å spiste indisk mat igår, men da vi kom hjem dabbet selvfølgelig sammentrekningene av..... Fikk lagt oss tidlig siden vi var nokså sikre på at riene kom til å ta seg opp i løpet av natta, og jammen så fikk vi rett! :) Kl 02 begynte de første riene å komme, var med 30 min mellomrom ca i begynnelsen, men etter hvert som tiden har gått har de tatt seg opp... Lillegutt har vært MEGA-aktiv i mellom riene (så ille at jeg ringte opp på føden for å høre om han var stressa pga for lite vann eller noe, men det var visst normalt...) så har ikke blitt så mye søvn... Kl 05.30 ga jeg opp og tok meg en dusj! Fostervannet har sivt ut under hver ri, så var deilig å få vaska seg litt! Fikk tom inn noen fingrer, så virker som jeg har åpning!! :)

Nå sitter jeg å venter på baguetter som er i ovnen men kaffekoppen på magen og tar tiden på riene på den der internett siden http://baby2see.com/contractions_timer.html. Tror jeg må vekke sambo snart for jeg har bare 6 min mellom hver ri og de varer i ca 45sek.... Så ser jammen meg ut som om d blir fødsel idag gitt!! JEEEEYYYY!!! Er akkurat en uke på overtid idag, så skal bli godt å få han ut, og godt å slippe alle de der mase-meldingene om hvordan det går!!!!

Lykke til alle sammen, legger ut fødselshistorien min når vi har kommet hjem fra sykehuset!! :)

Skrevet

Litt mer seriøst tips til dere alle - Kiropraktor kan sette i gang fødselen! De gjør det ikke før alt er modent og klart, og babyen har festet seg, og det bare er det siste lille igjen. Men de har noen punkter de kan trykke på rundt kne, håndledd og under foten som starter prosessen.

Ikke spør meg hvordan dette virker, men kroppen vår er et vidunderlig, mystisk maskineri :o)

Skrevet

Sitter også her med 2-4 effektive (vonde) rier i timen, har hatt det siden 22 i går kveld. Har 4 cm åpning. Men er og livredd for at riene skal dabbe av... Ska prøve å gå meg en tur nå , å se om det blir noe action :)

Skrevet

Jeg har gått med maserier natt og dag i 3 uker nå, og er meget sliten.

Får besøk av en akupunktør i ettermiddag som skal hjelpe meg på vei.

Så lenge jeg er moden så kan han få fart på riene med å trykke på noen punkter og noen nåler:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...