Gå til innhold

Hva trenger man egentlig til en septemberbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker å ha sett noen tråder her inne med "hva har du kjøpt, men egentlig ikke trengte" og sånn men finner de ikke igjen. Uansett, hva trenger man egentlig til babyen kommer i hus (vi bor i Bergen så er ikke så kaldt, men regner en del) sånn bortsett fra (det er dette vi har arvet eller har planer om å kjøpe):

Barnevogn m/regntrekk

Seng

Vinterpose

Stellebord

Badebalje

Tåteflasker og smokker

Steriliseringsdings til flasker og sånn til å varme flaskene (vi har verken oppvaskmaskin eller mikro så sambo sier han vil ha sånn hvis jeg skal pumpe meg og dra ut med jentene og han skal sitte hjemme med babyen, og for å lette min hverdag).

Brystpumpe (usikker på om jeg vil ha elektrisk eller manuell).

Div bodyer og litt ullklær, samt sånne poser til å sove i.

Bleier

Litt salver og sånn, men tenker vi ser litt ann hva vi trenger.

Har en stolt bestemor som er i gang med å strikke div ullklær (hun får sine to første barnebarn omtrent på en gang :)

Hva er det man "må" ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du hadde god oversikt!!! Kan gjerne skyte inn et lite råd til deg når det gjelder brystpumpe...hadde min første i elektrisk,den ble jo flittig brukt,men ble også fort ødelagt. jeg kjøpte meg manuell etterpå og den varte ut den ammetiden pluss neste og har den også klar når jeg får nr tre i september,mye mye mer fornøyd! følte også det ble litt mer privat da du slipper den dure lyden,kremt...

Skrevet

må si meg helt enig med tidemann ang brystpumpe. Jeg lånte en manuell (Avent) først, så blei jeg litt lei av å sitte å pumpe så kjøpte jeg elektrisk fra Medela og den er jeg IKKE fornøyd med. Den bråker og er ikke så effektiv som manuell. Så kanskje det er merke på pumpene...vil hvertfall ikke anbefale Medela elektrisk.

Gjest ~Gravida~ Uke 17
Skrevet

Av babyting på apoteket har jeg kjøpt:

*Paracett

*Febermål

*Baby olje

*Skumbad (bruker ikke såpe,bare litt skumbad i vannet)

*Neggelsaks

*Sånn sterliserings sprit på flaske,innmari grei til å vaske stellebordet,og hendene med.

*Nesesuger

Skrevet

vel... selv funket ikke brystpumpe i det heletatt, det eneste som funket var å håndmelke... ville heller lånt eller leid en før jeg hadde gått til innkjøp... vet de leier ut i bergen, men huker ikke hva det heter der!!! der med "tunnellen! hvor bussene til bergen vest kjører gjennom for å komme ut av byn, sykehusartikler etc??

kommer til å bruke saueskinn til denne bebisen også, bruke i sengen når det er kjølig... selv om det ikke er så kaldt her i byn så kan kuldenkomme krypende på om natta;) og ull er både avkjølende og varmende.. så er supert uansett:) siden de små ikke regulerer kroppstempen så godt selv:)

vil ogs anbefale slike "gasbleier" på sparkjøp som gulpekluter og som hodeunderlag å både vogn og seng... de en tynne, absorberer godt og får barnet det over ansiktet kan h*n fortsatt puste siden de er tynne og pustende... har fortsatt de etter mn sønn jeg fikk i 2006 bruker de som kjøkkenhåndduker... er helt supre!!! har nå kjøpt nye til den lille osm snart kommer... er kjempebillige på sparkjøp, hvite:) de jeg har anbefalt de til har vært kjempefornøyde også:) fås også kjøpt andre steder som fx barnas hus, name it osv... men er da dyrere...

og ja ull er det beste som er:) min sønn har faktisk atopi, så er noen typer han ikke kan/kunne bruke... når han var baby brukte vi mest de fra cubus, de tålte han.. nå tåler han alle typer (blir 3 år i september)... vil også anbefale de ull/bomullsluene på cubus... istedenfor alle de som finnes i fleece... kan fort bli klamt og regulerer ikke temperaturen så bra for de små...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...