Gå til innhold

Der fikk jeg kjeft av svigerfar gitt..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann, meg og våre 2 barn skal til syden i slutten av september. Da vil minsta være 7 mnd. Dette fortalte vi til min manns foreldre i dag..

Svigerfar ble drit sur.. kjeftet meg huden full i hvor farlig og hensynsløst det var å ta med et lite barn til syden..... Han mener at barn må være 3 år gamle før de kan reise til syden! For det har bedriftslegen fortalt han.........

Sitter bare å ler for meg selv... selfølgelig.. ja det kan skje ting.. men det er jo bare til å være forsiktig og følge de rådene som blir gitt ang spedbarn og sydenferier... og da er det stor sannsynlighet for at alt går fint..

Vi reiser for det første til et land i Europa.

For det andre skal hun ikke ha noe mat som kjøpes der nede. Blir grøt (som vi tar med) og morsmelk får hun jo av meg. OG vi blander grøten med flaskevann ( som jeg koker for sikkerhetskyld)..

For det tredje skal hun ikke være i solen annet enn når vi bader henne litt ( barnebassenget har solskjerm) , holder henne under parasollen ellers. OG vi skal bruke solkrem!

For det fjerde har vi vært på stede flere ganger før og er godt kjent med restauranter, badestrender, leger, temperaturer ( Temperaturen er en av hovedgrunnene til at vi reiser i slutten av sept.. da vil det være rundt 25 grader... i sommermnd juni, juli, aug er det oppimot 35-40)

jaja.. han får mene hva han vil.. men synes det var litt drøyt å bli sur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I slutten av september bør det jo gå bra å ta med en baby til sydligere strøk. Da er det ikke så himla varmt lenger.. Man skal jo ellers passe på at småtassene får være inne på hotellrommet (med air condition) under de varmeste timene på døgnet (kl 11-14) når det er 30 grader i skyggen eller deromkring. Men dette blir trolig ikke et problem for dere.

God tur!

Skrevet

hvor gamle er svigers?

Skrevet

Jeg håper mannen din kjefta tilbake, enkelte tror man kan si hva man vil kun fordi man er i slekt...

Skrevet

Vi reiser til syden til sommeren med en gutt på 13 mnd, og det i de værste varmetiden. Skal da til Tenerife, som ikke har den intense varmen, men likavel. Har også to andre barn, som er 7,5 og 9,5 år. Skal vi kun reise i strøket her de neste 3-4 årene, i angst for at helsesøster eller en evt barnelege skal påstå at vi er egoistisk. Har vært mye i danmark de siste årene, og nå har vi lyst til å ta med barna til syden. Tar de forhåndsreglene vi må, og gleder oss masse;-)

Skrevet

Jeg reiser mye med barn og det kunne ikke falle meg inn og drasse rundt på bleier og mme. Det blir faktisk født barn i det såkalte syden også.

Skrevet

Vi var på Kypros i begynnelsen av september med sønnen vår som da var litt over 7 måneder. Gikk kjempebra, ingen ble syke og sønnen vår hadde det supert med å kunne gå rundt i bleia hele dagen:) Vi hadde med all mat og kjøpte vann på flaske som han også fikk. Vi hadde han aldri i sola og midt på dagen da det var varmest sov han på soverommet med aircondition. Perfekt ferie for alle mann:) Svigerfaren din har ikke peiling på hva han snakker om!!!

Skrevet

Skulle likt å høre svigerfars versjon av saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...