Fireblade Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Hei, Er i uke 36 nå og er litt bekymret for at babyen ligger i seteleie. Dette er 4. mann og alle de andre har lagt med hode ned på slutten, men da har jeg kjent sparkene høyt oppe i magen. Nå kjenner jeg ikke noe spark oppe i magen, alt foregår fra navlen og nedover. Har veldig mye spark nedover så det kjennes ut som han er på vei ut innimellom. Så jeg lurer litt på hvor dere kjenner sparkene dere som har babyen i seteleie? Skal på kontroll i neste uke så da får jeg vel vite hvordan han ligger, men sist gang var ikke jordmor sikker på hvilken vei han lå..
U0612 Skrevet 11. april 2009 #2 Skrevet 11. april 2009 Min lille gutt sitter i sete, og jeg har aldri kjent spark fra navlen og opp, kun nedover. Kjenner kun hodet hans som presser oppover mot magesekken. Han har sittet sånn hele tiden. Er i uke 37 nå, og har fått innvilget ks 9 dager før termin:)
Gjest Skrevet 11. april 2009 #3 Skrevet 11. april 2009 2. gangs her, og babyen har vært svært aktiv/bevegelig lenge denne gangen;) Låg leenge i tverrleie, og hender den prøver seg enda også.. snart uke 39 nå, men nå har den ligget med hodet nede og rygg mot min venstre side i over ei uke.. Så jordmor er ikke bekymret, og det virker beroligende på meg også da;) Krysser fingre for at din også bare har litt stor boltreplass enda, og snur seg fint snart!!
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 11. april 2009 #4 Skrevet 11. april 2009 Til påskelilja: Hei! Hvor kjenner man spark når babyen ligger i tverrleie da?
Heidimoren Skrevet 11. april 2009 #5 Skrevet 11. april 2009 Min lå i sete til uke 36. Kjente sparkene på høyre side av magen, og en del bevegelse nedover. Kjente hodet i helt rolige bevegelser presset litt oppover. Rundt uke 37 fikk jeg bekreftet at han hadde snudd seg og festet hodet. Måtte til UL for dette, fordi JM ikke klarte å kjenne hvilken vei han lå. Kjenner fortsatt spark kun på høyre side av magen, så jeg trodde selv at han lå i sete. Kjenner nesten ingen forskjell etter han snudde seg... Lykke til=)
tre gulljenter <3 Skrevet 11. april 2009 #6 Skrevet 11. april 2009 Vår eldste lå i sete, det var ikke jeg i tvil om på slutten for å si det slik. Hun beveget hodet frem og tilbake helt oppe i ribbebeina mine, jeg kjendte godt at det var hodet som lå der. Og sparkene var under navelen, og traff blæren med jevne mellomrom, slik at jeg fikk AKUTT trang til å gå på toalettet. Jeg håper denne lille damen har planer å ligge med hodet ned. Hun gjør der vertfall enda.... men eldste snudde seg helt på slutten, og det blr ks en uke før termin.
Gjest Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 blondie; Kjente sparkingen ved navlehøyde og under på en side av magen, kjente også hodet på andre siden Men nå er sparkene høyere oppe, og MAGEN ER SUNKET GODT NED.. Skal ha en ekstra UL sjekk på tirsdag, men jordmor mener at den ligger bra nå... Men godt å være sikker, med så aktive babyer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå