Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Noen som vet? Mannen min har prøvd å kjenne etter, men han sier han ikke forstår helt hva han skal kjenne etter..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 En går til jordmor eller lege. Fatter ikke poenget med å drive å lete selv.
Sånn kan det gå Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Du kan godt kjenne etter selv, men om du ikke har kjent hvordan livmorhalsen og skjeden ellers er til vanlig så kan det jo være vanskelig å vite hva du skal kjenne etter. Det du vil kjenne er at livmorhalsen flater ut og åpner seg når det nærmer seg fødsel.
Gjest Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Jeg har fått vite av både lege og jormødre jeg har gått til under de ulike svangerskapene at man IKKE skal sjekke selv! Mange vil ikke engang sjekke før man er minst 38 fullgåtte uker av de som er proffe på dette. Ellers spurte jeg jordmor om dette, og hun sa de sjekker ved å stikke inn på fingreog evt se hvor mye de får fingrene fra hverandre dersom det begynner å bli stor åpning, er noe de må øve litt på etter hva jeg har forstått. Da jeg kom inn med nr 2 på legevakten først (mye nærmere enn sykehus), var det en som var under opplæring som målte først, hun kom til 5 cm, den andre jordmorene til 4 cm og da vi en god halvtime senere ankom sykehuset fant de også 4 cm, så hun bommet nok litt hun som ikke var helt trent i dette, men ikke mye da. Jeg vil råde deg til å ikke prøve å sjekke selv eller få mannen til å sjekke før du evt har fått klarsignal av lege/jordmor til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå