Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av dette dumme blodtrykket mitt. Var innlagt på Bærum i seks dager med høyt blodtrykk som de hadde vanskligheter med å stabilisere. Fikk til slutt reise hjem med en 24 målingsapparat og en sterk dose med Trandate ,8 piller om dagen. Liker ikke å ta disse pillene og det skremmer meg at jeg må ta så mange.Blir dårlig av de samt at jeg bekymrer meg for hvordan babyen i magen har det når jeg tar de. Skal på kontroll på tirsdag,synes det er lenge til.Først vil de ha meg der i seks dager så sender de meg hjem uten å få noe kontroll i en uke. Fikk selfølgelig beskjeden om å komme hvis jeg skulle føle meg dårlig,men synes det er faktisk vanskelig å vurdere selv om jeg er dårlig av disse pillene eller om det er noe annet.

Prøvde å måle trykket hjemme nå,selv om det ikke er enkelt for en som har fått angst for å få målt trykket.Lå da førtse gangen kjempe høyt med undertrykk på 110, men etter hvert gikk det ned til 93. Dette er jo selføgelig etter alle pillene.

Er så sliten og lei nå av å bekymre meg.Vil helst at de skal sette igang fødselen(termin 2.mai),men ser ikke ut som om deønsker det:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei! Så kjedelig med høyt blodtrykk, men høres ut som at bærum sykehus har kontroll. De ville vel satt deg igang om det var noe fare, kjenner en annen som gjorde det pga begynnende sv.forgiftning.

Det er helt normalt med høyere/høyt blodtrykk mot slutten ;)

Har du noe vann i kroppen eller proteiner i urinen da?

Hvil så mye som mulig å tenk posetivt, tenk på alle gledene du får med lille baby som kommer! Stress og bekymring er ikke noe godt for blodtrykket ;)

Skrevet

Har du sånn automatisk blodtrykksmåler hjemme?? Isåfall.. Sett deg på et rom hvor det er rolig og slapp av minst 10 min.. Ta så blodtrykket 3 ganger.. ( med en liten pause mellom ) Fjern den høyeste verdien og ta snittet av de 2 andre.. Ligger undertrykket ditt fortsatt rundt 100 da så ville jeg kontaktet legevakten og hørt om du skal komme ned en tur.. Eventuelt føden?

Har du ødemer og/eller proteiner i urinen i tilegg eller er det bare blodtrykket du sliter med?? =)

Skrevet

Det er kun trykket jeg sliter med,resten er fint,ingen tegn til svangerskapsforgiftning foreløpig. Det som stresser meg mest er den høye dosen av trandate jeg er nødt til å ta,men må vel stole på at de vet hva de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...