Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #1 Skrevet 10. april 2009 Nede i garasjen (felles garasje i blokken) kommer kattene seg inn å ligger på bilene. De ELSKER vår, som er en sort stasjonsvogn, gooood og varm!! Den er alltid full av kattespor på panseret og frontruten. Når det er sølete ute bruker de frontruten som rutsjebane, så det ser helt for J****** der. Jo ja greit nok, det kan spyles vekk, men ser fremdeles ut som at de har hatt vill fest på panseret! Vi har lyst til å vaske bilen skikkelig, men den kommer til å se helt maltraktert ut etterpå. Vi er gad i dyr, men akkurat katter kan vi ikke fordra rett og slett, dette hjelper ikke akkurat på Skulle gjerne ha sittet på lur å skutt de med blåserør og erter hver gang de hoppet opp på bilen, men jeg bor desverre ikke nede i garasjen. Hjeeeeeelp, noen tips til å jage de vekk fra vår bil?
Gjest Tale30 Skrevet 10. april 2009 #2 Skrevet 10. april 2009 Tror det kan være ganske vanskelig når man ikke har en garasje som ikke kan låses. Jeg går ut fra at det med blåserør og erter bare var en spøk. Man er vel ikke glad nok i bilen sin til at man tyr til dyremishandling for å holde den ren og pen? Vi bor i byen, og vårt største problem er ikke katter, men mennesker som vandaliserer og pisser på bilen, eller brekker opp døra og stjeler det som er inni. Det er rett og slett bare en konsekvens av det å ikke ha privat garasje.
Gjest Tale30 Skrevet 10. april 2009 #3 Skrevet 10. april 2009 Korreksjon: Det kan være vanskelig når man HAR en garasje som ikke kan låses
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #4 Skrevet 10. april 2009 Skutt de med blåserør og erter?!? Hva i all verden er det som feiler deg? Seriøst, skutt de med BLÅSERØR OG ERTER fordi det er noen spor på ruten din...? Æsj, for et menneske du er. For å redd katten fra å bli skutt vil et tipse deg med å snakke med eieren og få de til å holde katten inne om natten. Katten fyrser og varmer seg på bilene.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Herregud folk, det står jo at vi er glad i dyr, selvfølgelig var det tull med ertene. Kan jeg ikke få noen tips da?? Er det noe vi kan legge oppå på bilen e.l. når den står parkert som katter avskyr??? HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 13:44: Det er ikke BARE noen spor på ruten, det er spor over HELE panseret, jeg har aldri vært borti maken. Skulle gjerne ha lagt til et bilde så skulle dere fått se HI
mammaen til Odin Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 det er sikker mange som har hatt samme problemet. Du kan jo stikke innom nærmeste dyrebutikk og høre med de, og kanskje få noen tips derifra. Det finnes en spray "get off" tror eg den heter, som katter ikke kan fordra i det hele tatt. Lukter litt rart for oss mennesker også, men katter holder seg una. Hva med å spraye det på dekkene dine f.eks? Hadde ikke dusjet hele panseret og ruten med det... Kanksje det holder å gjøre det et par ganger og da vil katten lære seg at deres bil er "off limits"?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #9 Skrevet 10. april 2009 kjøp dere sånn trekk til bilen da vel.... holder bilen ren... kan ikke være så vanskelig... hvis ikke så får du sprute bilen din med noe sterkt vaskemiddel som kattene ikke liker.. som f.eks salmiak... eller noen annet greier...men jeg ville tenkt det enkleste var å ha trekk på bilen... så slipper du kanskje riper i bilen også...om de skulle "leke" seg der oppe med klørne fremme....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #10 Skrevet 10. april 2009 Tusen takk, endelig noen seriøse svar nå ble jeg glad Skal gå å høre om den sprayen!! Hmm, lurt med trekk, men det er ganske trangt i vår "bås" så tror det blir krunglete å ta på/av trekket. Uff sant det der med de klørene. Vi har ikke splitter ny bil, men likevel. HI
Sjarmi Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Jeg har katt og han har ikke gått på bilene helt til en dag som pappa var i garsjen......der står gliset hans.....en rød Corvette 1979 modell som han pusser på heletiden og lakerer innimellom for at den alltid skal være blank og se ny ut i lakken..... Katten min ville bare sjekke ut hva dette var og komme litt høyre, så han hoppet opp på Corvetten og la seg pent på det speilblanke panseret.......pappa sto der med hjertet i halsen og lokket han forsiktig ned derfra. hadde han blitt sinna og skremt han ned så hadde det blitt masse riper og jeg hadde blitt gjordt arveløs...hehe! Det finnes noe spray i dyrebutikken......kanskje dette er noe som kan brukes for å få kattene til å holde seg unna? Jeg ville ha hørt med dem hadde jeg vært deg:-) Skjønner godt at du ikke vil ha katten på bilen for det vil ikke jeg ha på min bil heller......er ikke bare bare å lakke panseret f.eks......det koster noen tusen kr!! Lykke til, men ikke vær slem mot dyra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå