FraENtilTO Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 hva er det for noe? hvordan fungerer det? hva gjør man? hvor lenge? gjelder det kune for de som kan amme? Eller for alle? (kan ikke amme pgs en stor brystreduksjon for 10 år siden....)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 spørs hva du vil oppnå med stimuleringen det.. ? for å sette igang fødsel? for å "herde" brystvortene til amming? det siste trenger jo ikke du (du får vel sånne piller etter fødselen som skal stanse melkeproduksjonen da sant?) man kan få kynnere av å stmulere brystvortene, og man kan hjelpe riene til å bli mere effektive ved å stimulere de under fødsel.. man ruller brystvorten mellom fingrene, kniper og drar gjerne litt. kan suge på de også (mannen evt da) etterligne babyens suging egentlig (enden ved å kna/suge/dra- kombinasjon av dette) det frigjør hormonet oksytosin (skrives det sånn?) det er det samme hormonet som setter i gang rier, og som får melken til å renne når man ammer. Derfor mange opplever etter-rier i forbindelse med amming også, livmoren får sammentrekkninger av det.
FraENtilTO Skrevet 9. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2009 få igang fødsel ja:-) er 5 dager over nå og syns det er kjedelig å være gravid nå i påsken.. og dessuten har vi barnefri frem til mandag så det passer veldig at noe skjer nå:-) fikk ingen tabletter sist... melkeproduksjonen starter bare ikkje her.. jerna godt over 1 kg fra hvert bryst den gangen eg opererte og melkegangene ble kuttet.. brystvortene skjært av og sydd på igjen.. så den operasjonen var omfattende nok til at eg visste på forhånd at eg ikkje kunne amme når eg fikk barn en gang... derfor er eg liksom litt usikker på om metoden fungerer for meg....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 hm, du kan jo prøve? massèr i en halvtime i strekk, eller mer. Og gjenta flere ganger hver dag, opptil 3 timer til sammen dagen!! ¨manen får bidra, fleshe bubsa til han og be han sette igang og kna:))) etter sex f. eks, kan det også hjelpe på om du fortsetter etter sædavgangen hans med å kna brystvortene i en halvtime-times tid håper du føder før mandag da! hadde passet fint:)))
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Hei titter bare innom fra din baby eg:) men dette kan jeg skrive under på hjelper.. Da jeg fikk jenta mi 13.Aug 2007 startet riene med brystvorte stimulering,jeg låg våken en natt å fikk ikke sove,jeg tenkte jaja hvorfor ikke prøve.etter bare noen minutter begynte magen å stramme seg..etter 10 min var riene i god gang å etter en time var vi på vei til sykehuset..6 timer etter det satt jeg med en nydelig jente baby i armene mine:)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå