Gå til innhold

Synes dere dette er overhysteri?

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen skal få nytt rom i 1 etg, vi sover i 2 etg... Til nå har vi hatt liten glippe på døra vår og guttungens, men den klarer kattene å åpne! Vil helst ha døra vår igjen når beibi kommer... Nå sover han også i 2 etg. Er det overhysteri å bruke babycall på ham? Han er 3 1/2 og sliter fremdeles endel med falsk krupp og jeg liker å kunne høre OM noen skulle prøve å komme seg inn vinduet på rommet hans... Vi skal jo selvsagt få skikkelig innbruddssikring! Synes det er greit å lett kunne høre det når han blir syk og lignende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover dere bedre med baby call er jo det en trygghet i seg selv. Ellers må dere kaste kattene ut:)

Skrevet

Jeg skjønner godt at dere vil høre han. Hadde nok sikkert også gått for babycall. Om noen synes du er hysterisk, så er vel det deres problem..?

Skrevet

Nei, absolutt ikke!

Her har vi rom 6 meter ifra hverandre, og begge dørene er på vid gap! Hysterisk jeg og ja!

Gjest Tale30
Skrevet

Bare et lite tips til dør og katt.

Kjøp en liten krok, så kan du fortsatt ha døren på gløtt uten at katten kommer seg inn.

Skrevet

Jeg er enda mer hysterisk. Jeg kan ikke orke tanken på at barna skal sove i en annen etg enn meg selv... med tanke på brann og div annet. Så nei, jeg synes ikke du finnes hysterisk i det hele tatt!

Skrevet

Syns overhode ikke du er hysterisk. Jeg er slik selv.

Hittil har alle sovet i 1 etasje, men vi holder på å lage soverom til oss alle i 2 etasje. Eldstejenta sitt rom er ferdig og hun insisterer på å sove der selv om vi andre ligger nede. Jeg vurderte seriøst å sette babycallen på rommet hennes, og hun er 5,5 år!! Men nøyer meg i stedet med å ha dørene på vidt gap, og håper det ikke er så lenge til vi andre også kan "flytte" opp.

Skrevet

Godt å høre at dere er enige! ;-)

Tale30: Ja, jeg tenkte selv på det med krok, men er usikker på om han vil klare å betjene den om han er tissetreng og stuptrøtt... hehe Men vi vurderer også den muligheten...

Skrevet

Vi har alltid dørene på gløtt, og det er 1,5 meter mellom rommene våre. Eldste har også et rom i 2 etg, men det brukes kun til lek.

Om natten deler gutta rom, fordi jeg ikke fikser tanken på å sove i to forskjellige etasjer mtp brann.

Skrevet

Jeg liker ikke tanken på å ha han i en annen etg, men vi har ikke noe valg... Det rommet han ligger på nå er alt for lite til å ha 2 barn i og baby må overta det rommet... MEN vi skal få brannstige ned fra det lille babyrommet, brannhammer vi kan ta med oss ned så vi lett kan knuse vinduet i rommet hans og ALLE brannvaslere skal seriekobles sånn av vi hører om det begynner å brenne på stua! Da vil det jo bli like sikkert, kanskje sikrere, enn om han skulle ligget i samme etg i andre enden av en lang gang, for eksempel... Rommet hans blir rett under rommet som baby skal få...

Skrevet

La kattene være ute om natten.

Hadde aldri satt krok på døren, tenk om det skulle begynne å brenne inne på rommet hans å han ikke klare å komme seg ut.

Skrevet

Nei, jeg stenger ikke kattene ute om natten... Det synes jeg ingenting om! Ene katten er rasekatt, og hun kan ikke være ute uten mulighet til å komme seg inn i tryggheten...

Skrevet

De jeg kjenner som har katter inne om natta, begrenser da området de får bevege seg på.

Hvorfor ikke la dem ha do, seng og mat på vaskerommet f eks ? Eller om dere ikke har vaskerom - et annet sted med dør.

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, jeg tenkte ikke på at gutten var så gammel :) Vi har krok på døren til babyen vår. Hun kommer seg jo uansett ikke noen vei. Jeg hadde nok ikke hatt krok på døren til et barn som kommer seg ut og inn selv nei, det vil være å stenge det inne.

Skrevet

"Storebror og lillebror" det hadde vært en smart løsning hadde vi hatt plassen... hehe Du kunne vært i gangen, men da vil de bare sitte i trappa til svigermor å hyle... hehe Og badet synes jeg blir for lite, og går de bananas vil ikke badet bli seendes ut! hehe De er litt viltre og høyt og lavt til tider... Nei, tror det blir babycall... Men tusen takk for tips, alle sammen! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...