Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #1 Skrevet 9. april 2009 Hvis dere kjører med en venn eller venninne, og du kjører etter det du mener er pent og pyntelig, men venninnen eller vennen deres utrykker at han eller hun er redd og vil at du skal sakke av i fart. Gjør du det da?
Miss Misantrop Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Ja, selvfølgelig. Jeg vil jo ikke at mine passasjerer skal føle seg utilpasse. Sørger også for å stoppe og slippe forbi andre biler om jeg har noen med meg som ønsker å ta det litt ekstra rolig.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Klart det. Viktig at passasjerer føler seg trygge.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Føler at jeg kjører hensynsfullt. Har stor respekt for andre menneskers liv. En annen ting mange bør ta til ettertanke er om de ligger riktig i rundkjøringer. Det er noe som irriterer vettet ut av meg - når folk suser avgårde i feil fil.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 JA, er det noen i bilen som hadde sagt rett ut, eller hinta til at de var redde hadde jeg såklart tatt hensyn til det! Ser jo hvor fort ting kan skje i trafikken, og jeg vil ikke være årsaken til ei ulykke som enkelt kan ungåes! Etter at jeg fikk barn har jeg nok blitt mer pyse enn det jeg var før også!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #6 Skrevet 9. april 2009 Før så klampet jeg faktisk litt ekstra på gassen når folk sa de var redde., men nå tar jeg mere hensyn. Syntes ikke det altid er jeg som skal tilpasse meg nevrotiske vrak.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 En ting er om folk ber meg bremse ned når jeg ligger i fartsgrensa, da blir jeg irritert. Men om jeg tar meg i å kjøre for fort, da roer jeg selvfølgelig ned. Det er nok av sinker som ligger waaaaay under fartsgrensa - det skaper like mange ulykker.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Det er veldig mange som ikke gjør det. Det er heller ikke alle steder det lar seg gjøre å slippe folk forbi. For ikke å nevne tosker som ligger og sinker i venstre fila på motorveien. Grrrrrrr
Anonym bruker Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Nå har jeg kjørt bil i over 20 år, og det der har ingen sagt til meg enda;) Men hadde noen sagt det, så hadde jeg så klart tatt hensyn. Min far sa alltid til meg(da jeg lærekjørte med ham) at i trafikken er en selv den eneste en kan og skal stole på. En vet aldri hva de i de andre bilene er i stand til. Og han har vært yrkessjåfør i hele sitt liv. Dette har jeg brukt mest av alt jeg lærte, for det er faktisk sant. En kan faktisk ikke vite om den du møter er påvirket av noe eller at der er andre ting med personen som gjør ham/henne uskikket til å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #11 Skrevet 10. april 2009 Klokt sagt av faren din det der og veldig sant! På kjøreskolen en gang i tiden sa læreren at man skal forvente at alle andre i trafikken er fulle, berusede eller idioter og kjøre deretter. Det eneste man kan stole på er seg selv. Og for å svare HI så hadde jeg absolutt justert kjørestilen dersom noen i bilen hadde sagt at de var redd på grunn av måten jeg kjørte. Men jeg ville nok ha holdt meg til fartsgrensa (om forholdene var slik at det var forsvarlig).
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 Nei, jeg kjører etter fartsgrense/kjøreforhold.Har kjørt i 15 år og aldri bulka! Den eneste som har klaga på meg er min mor som aldri har kjørt bil og hun har jeg rett og slett da heller bedt om å gå av og ta bena fatt. Kan ikke kjøre i 60 på e6 fordi hun synes det er tryggest heller. Det er jo livsfarlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå