Gå til innhold

Ta en test eller satse på at det ikke er noe?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg over andre som stiller lignende spørsmål, men jeg må bare få luftet tankene litt...:)

Har de siste par ukene hatt endel mensmurringer. Har også fått noe bekkensmerter tilbake... Lurer derfor på om jeg kan være gravid, men sjansen er vel minimal pga at vi kun har hatt ubeskyttet samleie en gang. Dette var 6 uker etter fødsel og før jeg kom igang med cerazette. Jeg fullammer også, og kan aldri tenke meg at jeg kan ha hatt el så raskt etter fødsel. Fikk ikke mens før 14mnd etter forrige fødsel, så det er vel ikke sannsynlig at den skal komme med en gang denne gangen...??

Lurer på om mensmurringene og bekkensmertene kan komme av cerazetten?? Jeg merket at jeg var gravid sist pga bekkensmerter, så bekymrer meg litt da jeg igjen kjenner dette (har ikke hatt bekkensmerter etter fødselen).

Er forøvrig 10 uker siden jeg fødte, så en eventuell test kan vel være falskt positiv??

Hva tror dere? Skal jeg slutte å bekymre meg eller er det grunn til å ta en test?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen formening om dette?:)

Skrevet

Visst du tror du kan være gravid - da har du hatt sex uten prevensjon...

Skrevet

Ja, en gang har jeg det. Men det var bare 6 uker etter fødsel og jeg fullammet..... Vet jo at dette ikke er 100% sikkert, men det er da vel svært lite sannsynlig at jeg skal ha blitt gravid denne ene gangen?!?

HI

Skrevet

Hehe, jeg vet ikke. Da hadde jeg blitt slapp. Gleder meg bare til å få ut dette trollet:)

Skrevet

Hehe, kjenner jeg blir litt slapp bare av å tenke på det jeg og... Derfor trenger jeg noen som sier at det nok bare er fantasien min som spiller meg ett puss!:P

HI

Skrevet

Du kan i teorien bli gravid den ene gangen!

Men det at du har startet på hormonprevansjon kan også føre til symptomene du har, og bekkenet er jo sikkert også litt "skjørt" etter bare 10uker.

Vet ikke hvor lenge en test kan være positiv etter fødsel, så ville nok dratt til legen for å få et sikkert svar på dette hvis bekymringen fortsetter.

Skrevet

Sant det du sier..:) Men kan bekkensmertene komme tilbake når man begynner på hormonprevensjon også kanskje?

Sist kom bekkensmertene før positiv test, er nok derfor jeg blir litt småstressa nå.

HI

Skrevet

Vet ikke om bekkenplagene kan komme av prevansjonen, men kjenner ei som var bra i bekkenet i ukene etter fødsel, men når hun blei litt bedre form ellers og starta med litt tyngre løft hjemme og barnevogn inn og ut av bilen osv så kom de tilbake, uten at hun var gravid på ny!

Skrevet

Ja, er vel mest sannsynlig noe slik her og. Veldig greit at noen andre bekrefter egne tanker hvertfall. Da slår jeg meg til ro med at det mest sannsynlig ikke er noe, også lar jeg test være test enn så lenge!:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...